شناسهٔ خبر: 102016 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آغاز تولید انیمیشن «سرو هشت» با محوریت شهدای غواص

غواص43 تولید انیمیشن رئال «سرو هشت» با موضوع تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و با محوریت غواصان شهید به همت دانشگاه صنعتی شریف، ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش  «نماینده»، تولید انیمیشن رئال سرو هشت با موضوع تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و با محوریت غواصان شهید به همت دانشگاه صنعتی شریف، ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش خصوصی آغاز شد.

محمدصالح لباف زاده دبیر علمی سمپوزیموم بین المللی انیمیشن بازی های رایانه‌ای؛ دانش و تجارت جهانی با اعلام این خبر گفت: پروژه سرو هشت یک انیمیشن رئال دوهزار و ۵۰۰ دقیقه‌ای است که سرداران شهید و رزمندگان دفاع مقدس با چهره واقعی خود در آن ایفای نقش می‌کنند. حدود دوهزار و ۵۰۰ هنرمند کشورمان در تولید انیمیشن سرو هشت با ما همکاری داشته اند.

وی در خصوص برنامه های ویژه سمپوزیوم بین المللی انیمیشن بازی های رایانه ای نیز گفت: این سمپوزیوم در روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه امسال برگزار می شود که در حاشیه آن شاهد رونمایی از نخستین فن بازار بین المللی انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای خواهیم بود.

لباف زاده تاسیس نخستین ایده بازار انیمیشن و بازی‌های رایانه ای و افتتاح نخستین مرکز آموزش تخصصی آکادمیک انیمیشن، بازی های رایانه ای و جلوه های ویژه بصری را از دیگر برنامه های این سمپوزیوم بین المللی عنوان و به فعالیت یک هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: صنعتی شریف در امر ارتباط با صنعت پیشتاز و صاحب تجربه در تبدیل علم به فناوری است و انتظار داریم این تجربیات در صنعت انیمیشن نیز مفید واقع شود.

نظر شما