شناسهٔ خبر: 101966 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

عزام تروریست از۷۰ کشور جهان به عراق و سوریه

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام: امروز از بیش از ۷۰ کشور جهان تروریست‌ها به سوریه و عراق رفته‌اند تا با دولت مرکزی ومنتخب این کشورها مقابله کنند.

به گزارش «نماینده» علی‌اکبر ولایتی در دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس اظهار کرد: بحران‌های موجود در سوریه، یمن، لبنان و اقدامات تروریستی فقط موضوع منطقه‌ای نیست، بلکه یک مسأله جهانی است و برای همه کشورهای جهان به ویژه پدید آورندگان و حامیان گروه‌های تروریستی و تکفیری خطرآفرین است.

وی افزود:‌ امروز از بیش از ۷۰ کشور جهان تروریست‌ها به سوریه و عراق رفته‌اند تا با دولت مرکزی ومنتخب این کشورها مقابله کنند؛ بنابراین وظیفه جهانی این است که با تشریک مساعی با یکدیگر، در خاورمیانه و سراسر جهان با تروریست مبارزه کنیم که البته جمهوری اسلامی ایران همیشه در این زمینه پیشقدم بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر امروز قاطعانه با تروریست مبارزه نشود در مراحل بعدی تروریست‌ها به اروپا و دیگر مناطق جهان رخنه می‌کنند. ما صادقانه در راه مقابله با تروریست قدم برداشته و مصممیم این سیاست‌ها را ادامه دهیم اما مشارکت سایر کشورها امری ضروری است.

ایوسیه قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس نیز در این دیدار با اشاره به این‌که «ایران یک بازیگر مهم در منطقه است» خاطرنشان کرد: بعد از توافقنامه هسته‌ای ایران باید نقش خود را در ایجاد صلح و امنیت ایفا کند.

وی همچنین گفت: هرچند بعضی از کشورها از تفاهم هسته‌ای میان ۱+۵ و ایران نگرانی‌هایی دارند اما جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در جهت ارتقای تعاملات منطقه‌ای خود اقدام کند.

نظر شما