شناسهٔ خبر: 101940 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

صادرات برق از واردات پیشی گرفت

برق43 مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه جلسه روز گذشته شورای مدیران برق بیشتر حول محور دیسپاچینگ و وضعیت شبکه برق بوده گفت:صادرات برق ایران به کشورهای همسایه در حال حاضر ۱۴۰۰ مگاوات و واردات ۲۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات است.

به گزارش «نماینده»،  میرفتاح فتاح قره باغ در پاسخ به این سئوال که جلسه روز گذشته شورای مدیران برق حول محور چه موضوعاتی بود گفت:جلسه شورای مدیران برق در روز گذشته در وزارت نیرو برگزار شد که بر اساس آن گزارشی از وضعیت هفته گذشته دیسپاچینگ برق و وضعیت شبکه برق ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه کاهش دمای هوا باعث شد تا مصرف برق نیز کاهش چشمگیری بیابد افزود:مصرف برق در ۲۰ تیر ماه امسال به ۵۰ هزار و ۱۷۸ مگاوات هم رسیده بود اما خوشبختانه با کاهش دمای هوا در حال حاضر مصرف برق به ۴۴ هزار مگاوات رسیده است.

فتاح قره باغ خاطر نشان کرد:مردم باید توجه داشته باشند که کاهش دمای هوا و کاهش مصرف برق دلیلی بر این موضوع نمی شود که صرفه جویی ۱۰ تا ۲۰ درصدی را فراموش کنند.

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر وضعیت صادرات برق چگونه است گفت:در حال حاضر میزان صادرات برق ایران به کشورهای همسایه ۱۴۰۰ مگاوات و میزان واردات نیز ۲۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات است.

وی ادامه داد:کاهش واردات برق به این دلیل است که کشورهای ترکمنستان و ارمنستان این روزها به دلیل فصل گرما خود نیازمند برق هستند به همین دلیل میزان واردات تا حدودی کاهش یافته است.

به گفته وی، پیشتر میزان واردات برق تا ۷۰۰ مگاوات هم می رسید.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۴:۰۵ 0 0

    ایا از این صادرات برق پولی گرفته می شود اگر گرفته می شود چرا هر روز گفته می شود وضع صنعت برق خراب است و هرروز عوارض برق روی فیش ها زیاد می شود خودتان را قول نزنید با این امار های دروغین
                                

نظر شما