شناسهٔ خبر: 101932 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سودانی در تذکر شفاهی در صحن مجلس:

باید مشخص شود ایران چه زمان از فصل ۷ شورای امنیت خارج می‌شود

ناصر سودانی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید روشن شود خروج ایران از فصل ۷ شورای امنیت از چه زمانی شروع می‌شود.

به گزارش «نماینده» ، سیدناصر سودانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خود با اشاره به حضور اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای در نشست روز گذشته مجلس گفت: حضور وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی برای تبیین نکات مبهم برجام و اطمینان بخشی به ملت ایران بود. در این رابطه ظریف در نشست روز گذشته اعلام کرد که خطوط قرمز نظام در برجام رعایت شده و عزت، استقلال، امنیت و اقتدار نظام خدشه‌دار نشده و تاکید داشت که این توافق دستاوردهای شگرفی را به همراه داشته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: در اینجا با کمال احترام و تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده و درک شرایط حساس و لزوم رسیدن به آرامش و تعامل بین المللی با صراحت تمام اعلام می‌کنم که آنچه که دیروز در مجلس مطرح شد با متن برجام و قطعنامه شورای امنیت همخوان نیست و یا حداقل برای بنده و بسیاری از نمایندگان ابهام آمیز است از این رو انتظار داریم که مسئولان به مسائل مبهم پاسخ درست دهند.

سودانی اضافه کرد: باید روشن شود که خروج ایران از فصل ۷ شورای امنیت از چه زمانی شروع می‌شود، آیا پس از ۸ سال و بعد از راستی آزمایی و تصویب شورای امنیت و یا از آغاز اجرای توافق این موضوع محقق می‌شود، همچنین فرآیند بازگشت پذیری تحریم‌ها دقیقا چگونه است، آیا ایران براساس برجام ملزم شده که هر درخواست آژانس را برای حل مسائل باقی مانده تمکین کند.

وی در پایان تاکید کرد: اعضای تیم مذاکره کننده باید پاسخ دهند که آیا تحریم‌ها لغو یا تعلیق می‌شود، همچنین گذشته از عدم لغو همزمان تحریم ها در برجام، موضوع لغو، به ۸ سال آینده آن هم پس از راستی آزمایی آژانس و نه به طور مطلق بلکه با محدودیت هایی به پس از ۸ سال موکول شده است.

نظر شما