شناسهٔ خبر: 101930 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رأیی که علیه فغانی صادر شد، سیاسی بود

علیرضا فغانی/43 داور بین‌المللی فوتبال کشورمان اعلام کرد که آینده خوبی را برای این قشر فوتبال ایران متصور نیست.

به گزارش «نماینده»، محسن ترکی در حاشیه کلاس توجیهی داوران و کمک‌داوران لیگ برتر فوتبال کشورمان در مورد شرایط داوری فوتبال ایران گفت: واقعیتش این است که من آینده روشنی را برای داوری کشورمان متصور نیستم، البته همین که آقای اسدی می‌خواهد به داوری کمک کند، خوب است اما باید شرایط بهتر شود. متاسفانه داوران و کمک‌داوران لیگ برتری از نیم فصل دوم هیچ پولی نگرفته‌اند و در سایر لیگ‌ها کلا هیچ پولی به داورها پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه شأن و شخصیت داوران فوتبال ما حفظ نمی‌شود مثلا پس از دیدار جنجالی تراکتورسازی و نفت تهران  در حق علیرضا فغانی ظلم شد و رأیی که علیه او هم صادر کردند کاملا سیاسی بود، حالا متوجه می‌شوید که چقدر قشر داوری ما مظلوم است.  

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا امکانات ناقص هم روی عملکرد داوران اثر می‌گذارد یا خیر، اظهار داشت: مسلما امکانات ناقص به ضرر ماست. از ۴ سال پیش قرار بوده که ۱۰ ست از دستگاه‌های رادیویی برای ارتباط داوران به ایران وارد شود اما هیچ وقت این وعده‌ها عملی نشد اما خوشبختانه امروز آقای اسدی اعلام کرد که قرار است ۱۲ ست از این دستگاه‌های رادیویی وارد شود تا داوران استفاده کنند، واقعا با این وضعیت درصد اشتباهات داوری پایین می‌آید.  

ترکی افزود: وقتی می‌گویم آینده خوبی برای داوری کشورمان متصور نیستم، برای این است که هر سال وضع همین کلاس‌های آموزشی بدتر می‌شود، من نمی‌دانم این دوره در ۲ روز چه چیزی قرار است به داوران آموزش داده شود اصلا نمی‌شود چیزی را آموزش داد. از نظر قانونی همان آیتم‌هایی که ما در کلاس‌های تئوری یاد می‌گیریم باید در کلاس‌های عملی هم انجام بدهیم اما این کار صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: ما قبول داریم که مشکلاتی وجود دارد و از لحاظ مالی کمیته داوران در مضیقه است اما باید امکانات هم خوب باشد. واقعا الان با کلاس ۲ روزه هیچ کاری نمی‌شود کرد و فقط می‌شود کمی از نظر هماهنگی بهتر شد اما واقعا مشکلات مالی جامعه داوری ما را در تنگنا قرار داده است.  

نظر شما