شناسهٔ خبر: 101881 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

خبر فانی درباره احکام رتبه بندی معلمان

فانی43 وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به واگذاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش گفت: امیدواریم اول مهر احکام رتبه‌بندی به دست معلمان برسد.

به گزارش «نماینده»، علی‌اصغر فانی در نشست مشترک شورای معاونین و مدیران کل استان‌ها با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته  ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی شاهد بازگشایی مطلوب مدارس در سال تحصیلی 94 ــ 93 باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع استیضاح تصریح کرد: رأی اعتماد مجدد نمایندگان به بنده تکلیف ما را مضاعف کرده است تا با تعهدات گذشته و قدرت مضاعف راه رفته را ادامه دهیم.   

وی با تاکید بر این که اگر توفیقی هم در آموزش و پرورش حاصل شده است از جانب مدیران حوزه ستادی و استان‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: از معلمین، مدیران آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس‌جمهور به دلیل اعتماد به بنده تشکر می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که ما نباید تصور کنیم که موضوع استیضاح تمام شده است، افزود: مدیران در جابه‌جایی و عزل و نصب‌ها دقت لازم را داشته باشند تا در این خصوص مشکلاتی برای آموزش و پرورش ایجاد نشود تا بتوانیم حمایت‌های بعدی را در آینده برای آموزش و پرورش داشته باشیم. 

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی کارهای اساسی و زیربنایی برای اعتلای جایگاه جامعه فرهنگیان صورت گیرد.

فانی ساماندهی بهره‌وری مطلوب از نیروی انسانی را موجب حل بخش مهمی از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: استفاده از نیروهای متوسطه دوم در مقاطع متوسطه اول و ابتدایی باید با رعایت ظرافت و دقت صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که باید نیروی انسانی در آموزش و پرورش کاهش پیدا کند، یادآور شد: برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش، نیروهای این وزارتخانه به زیر یک میلیون نفر یعنی 970 هزار نفر رسیده است که با خروج نیروهای بازنشسته طی چند سال آینده شاهد کاهش نیروی انسانی در آموزش و پرورش و تحول در دریافتی معلمان خواهیم بود.

فانی با اشاره به این که طی دو سال گذشته بودجه ریزی آموزش و پرورش را 2.1 درصد افزایش داده‌ایم، افزود: سهم آموزش و پرورش از بودجه 11.2 درصد است که اگر بتوانیم سهم آموزش و پرورش را در بودجه به 17 یا 18 درصد برسانیم کار بسیار ارزشمندی انجام داده‌ایم.

وی با تاکید بر این که 98 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش هزینه جاری است، افزود: یکی از راه‌های اساسی صرفه‌جویی در آموزش و پرورش، صرفه‌جویی در نیروی انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ در برنامه ششم توسعه کشور بر خلاف سال گذشته که وزیر علوم رئیس بخش آموزش بوده است، برای نخستین بار رئیس شورای بخش آموزش، وزیر آموزش و پرورش است و وزرای دیگر عضو هستند اما مسئولیت بخش آموزش به عهده وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است.

فانی اظهار کرد: سال گذشته نقشه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آماده شد که در اجلاس روسای آموزش و پرورش این نقشه راه رونمایی خواهد شد که می‌تواند مبنای کار مدیران در آموزش و پرورش باشد.

وی به رتبه‌بندی معلمان به عنوان یک اقدام چشمگیر در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: افرادی سعی می‌کنند طرح رتبه‌بندی معمان را یک کار کوچک تلقی کنند در صورتی که این طرح یک طرح با مزیت رقابتی در دولت یازدهم بوده که در حال تحقق است و امیدواریم در اول مهر این احکام به دست معلمان برسد.

وزیر آموزش و پرورش به استخدام 5 هزار نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در کنار پذیرش دانشجومعلمان از سوی دانشگاه فرهنگیان یک پذیرش جداگانه در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد که این امر یک کار تخصصی در آموزش و پرورش است.

وی به واگذاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش اشاره کرد و افزود: هماهنگی‌های لازم با سازمان سنجش و معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری صورت گرفته که طی چند روز آینده شرایط و چگونگی آزمون استخدامی در سایت وزارتخانه منعکس خواهد شد.

نظرات مخاطبان 1 37

  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۴:۱۰بازنشسته93تبریز 1 19

    وزیرتدبیروامیدبرای حق وحقوق پایمال شده بازنشستگان وپاداش ومطالبات آنها چه برنامه ای داری ?واقعا متوجه موضوع نیستی ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۴:۱۶علی بیان 0 21

     با سلام جناب فانی به نظر شما بازنشستگان نباید طرح رتبه بندی را دریافت کنند؟چرا در این باره هیچ تلاشی نمی کنید؟باور کنید بازنشستگان هم مثل دیگردبیران به این سرزمین خدمات بسیاری انجام داده اند. همه روزی بازنشسته خواهیم شد چرا مارا در ین طرح ندیده و از دیگر همکارانمان جدا کرده اید؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۵:۲۴ 1 23

    سال 94_95 نه 93_94
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۶:۲۶ 0 55

    رتبه بندی چیه ؟؟؟؟ به هر معلم 1000000 به حکمش اضافه کنید مثل ادم زندگی کنه نه مثل گدا گشنه ها
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۶:۵۷عباس 5 31

    صحبت از استخدام خارج از دانشگاه فرهنگیان نزنید که با استخدام 40 هزار نفر معلم در دولت قبل که بسیارشون هم صلاحیت علمی نداشتن ضربه ی بزرگی به اموزش و پرورش بیمار ایران و دانشگاه فرهنگیان زدید.کاش یه کمی از تربیت معلم های سایر کشورها یاد میگرفتین.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۷:۰۰ 1 38

    دروغ که شاخ و دم نمی خواهد.
    سه ماه حق التدریس رو ندادید و صرفه جویی می کنید.
    این حق من معلم که نمی دید و اسمش رو میذارید صرفه جویی.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۸:۱۶فرید 1 39

    وزبر چون ضعف دارد هنوز از استیضاح می ترسد می گوید دل نمادیندگان را بدست آورید وتغییر وتحول نیروها را با آنها هماهنگ کنید تا من رو استیضاح نکنند ....وزیر دولت تدبیررررررررررررررررررررر
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۸:۳۱عاطفه 0 15

    فکر نمی کنید یک فرد جوان بهتر می تواند در آموش و پرورش مدیریت   کند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۱۹:۲۰فرهنگی 0 12

    شما همون برو از نمایندگان مجلس تشکر کن که این همه اعتراض معلمان رو نشنیده گرفتن و دوباره به جنابعالی رأی دادن چون حالشو نداشتن که بشینن و صلاحیت یه وزیر دیگه رو بررسی کنن.بله 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۲۰:۰۹مسلمl 0 16

    آقای وزیر حالا که پول بهتون رسیده (توافق هسته ای )چرا پول حق التدریس بندگان خدا رو نمیدید با هزاران مشکل در نقاط دورافتاده و پرت تدریس کردیم به امید اینکه اجرمون ضایع نشه .مگه نه اینکه پیامبر گفته تا عرق کارگر خشک نشده باید مزدشوداد.مگه شما مسلمون نیستید.و نکته ی دیگه اینکه هیچ کدوم از معلمان از اید طرح رتبه بندی راضی نیست شما سری به دیگر ادارات بندازید و برای معلمان وااسفا بخونید شما دارید از معلمان سواستفاده می کنید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ ۲۳:۵۲اشنا 0 15

    دروغ که شاخ و دم نداره یکسال از بازنشستگی فرهنگیان می گذره هنوز حق بازنشستگی رو نداند هی امروز وفردا می کنند هیچ اعتمادی به این حرفها نیست
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۱ ۰۰:۳۴ 0 9

    خدا آخرعاقبت فرهنگیان تو برنامه ششم رو بخیر کنه که فوق العاده اکتیوی!!!!! 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۱ ۱۲:۲۱ 0 11

    مشکل ما نمایندگان هست
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۱ ۱۶:۲۹بازنشسته فرهنگی 1 8

    آیا بازنشستگان فرهنگی سال 87 و قبل از آن فرهنگی محسوب می شوند و آموزش و پرورش آنها را به عنوان فرهنگی قبول دارد ؟چرا این قدرکه به فکر شاغلین فرهنگی هستید به فکر بازنشستگان فرهنگی بالاخص بازنشستگان فرهنگی سال 87 و قبل از آن نیستید و آنها را معادل سازی و همتراز نمی کنید بازنشسته فرهنگی در حال حاضرکمتر از شصت درصد  شاغلین فرهنگی همتراز خود  حقوق می گیرد گناه کرده است که سی سال خدمت کرده است و زودتر بازنشسته شده است آن هم با آن امکانات کم  و بازنشستگان فرهنگی همانند ریشه درخت می باشند و شاغلین تنه و شاخ و برگ هایش هستند درخت بدون ریشه مسلما خشک می شود و همه با هم نظام تعلیم و تربیت را ارزش می دهند شاغلین فرهنگی نیز نسبت به پیشکسوتان خوشان کم لطفی می کنند و همیشه می گویند حقوق ما کم است قدری به فکر بازنشستگان فرهنگی باشید  و از آنها که در زمینه حقوق دریافتی خودشان مظلوم واقع شده اند حمایت کنید   هر فرهنگی با  داشتن هر سال سنوات خدمت و مدرک تحصیلی و تخصص و مهارت با گرفتن حقوق تقریباٌ یکسان با صد الی دویست هزار تومان بالا و پائین با دیگر فرهنگیان بازنشسته شده اند و یک هرج و مرج و آشفتگی در این زمینه بوجود آمده است که دور از عدالت و انصاف می باشد و جای تعجب دارد که رتبه بندی را برای شاغلین فرهنگی اجرایی کرده اند به جای اینکه به جهت سر و سامان دادن به وضع حقوقی و معیشتی بازنشستگان فرهنگی برای آنان اجرا کنند و من هم از مجلس و هم از دولت گله مند هستم چرا فیش حقوقی بازنشستگان را نمی بینند و یا اینکه می بینند و به روی خودشان نمی آورند در هر دو جهت جای تاسف دارد بازنشستگان هر روز بر مخارج آنها افزوده می شود و تعجب از مجلس و دولت دارم که اصلاٌ حرف از حقوق و افزایش حقوق بازنشستگان را به صورت عادلانه ندارند یکی در آموزش و پرورش با مدرک فوق لیسانس و با سی سال سنوات خدمت بازنشسته می شود دریافتی خوبی ندارد  و یکی در وزارتخانه و شرکت های دولتی دیگری بازنشسته می شود علاوه برحقوق بیشتر دارای پاداش و مزایا و تسهیلات بیشتری نیز می گردد دولت تدبیر و امید باید معادل سازی نماید و حقوق همه را همسان نماید تا عدالت برقرارگردد و از تبعیضات پرهیز شود شاغلین فرهنگی که فریاد زدند باید به آنها توجه بیشتری نمایند ولی بازنشستگان فرهنگی که آرام می باشند حقوق آنها افزایش نداشته باشد این رویه رویه خوبی نمی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۱ ۱۸:۳۵علی 0 13

    هر وقت جایی حرف میزنه میگه از اول مهر اجرا میشه وعده سرخرمن میده صبر کنید کی گفتم هیچ کاری نمیکنه هیچی از مفد طرح را علنی نمیگن فقط 100 بار تا حالا گفته اول مهر اول مهر
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۲ ۰۷:۴۳فرهنگی 0 23

    ایاکارمندان بانگ هم رتبه بندی شدندابروی فرهنگیان رانبرید 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۲ ۱۸:۱۱سلام به چه دلیل وزیر هنوز یکسال از قافله عقب هستش و نمی دونه که سال تحصیلی 95-94 رو در پیش داریم ؟ 1 14

    سلام به چه دلیل وزیر هنوز یکسال از قافله عقب هستش و نمی دونه که سال تحصیلی 95-94 رو در پیش داریم ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۷ ۲۳:۰۲ 0 4

    چشم دوختی به بازنشست معلمان یعنی باز نشست نشوند همین اش است همین کاسه به وزیر بهداشت نگاه کن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۰۰:۳۲عباس 0 5

    ما دیگه بیخیال زندگی ابرومند شدیم عمرمون تو روستاها تباه شد باقیشم میگذره  
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۰۰:۵۰لیلا 0 3

    با سلام می خواستم بدونم رتبه بندی شامل همه ی معلما می شه یا نه؟ چرا وزیر می گه شامل 90 درصد می شه پس بقیه چه گناهی کردن چون سابقشون کمه باید از این حق مسلم محروم بشن. بازم تبعیض و اعتراض ی عده رو می خوان بربتازونن؟ 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۰۱:۰۷س.م 0 7

    خدایا تا کی بشینیمو این حرفای فردا پس فردا امسال نشد سال دیگه رو گوش کنیم بابا آقای وزیری که یک 400میلیون  قیمت ماشین زیر پای پسر25 سالته بجای این حرفا بجای این رتبه بندی ها برس به داد یه معلم بدبختی که با ماهی 720هزار داره 600 کرایه خونه میده معشیتش نمیگذره آخه کدوم ارگان برای اضافه حقوق کارمنداش مسابقه میذاره مقاله بندیس اگه به همکارت رسیدی جایزه داری ....
    چرا بانک ها سه میلیون سالانه حق داندان پزشگی و چشم و ...دارن ما یه کارت رفاه 200 تومنی نداریم ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۰۱:۵۴ 0 4

    آ قای وزیر رتبه بندی معلمان که چه عرض کنیم در نیشابور به بهانه ی حذف مجتمع ها دارند نیروهای ارزشی و و لایتی را حذف می کنند شهرستانها را هم در یابید با تشکر
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۰۷:۴۰ 0 4

    صرفابه اسم حل معیشت ..رتبه بندی غلط است
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۰۷:۵۷ 0 4

     جناب اقای فانی شمامعتقدیدمعلمان بایدبه 950000نفربرسندتابتوانیدازعهده ی اداره ی اموزش وپرورش برایید؟ انوقت فکرشوکردیدبا950000نف معلم چقدرمدارس کمبودمعلم دارند؟به نظرمن شماتعدادمعلمان راکاهش ندهیدجلوی ورودیهاوجذب بی رویه ی نیروهادراموزش وپرورش رابگیریددرغیراین صورت بایددعاکنیدمعلمان بامرگ ومردن تعداشان کم بشود...
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۰۸:۰۴ 0 5

    بایدمخارج وهزینه هاوحقوقهای انچنانی بعضیهاحذف شودیاکاهش پیداکندنه اینکه معلمان کم یاحذف بشوندکه ازبازنشسته ها شروع کردید.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۰۹:۴۵فرهنگی 0 5

    وزیر با این که عمرش را در وزارتخانه بزرگ اموزش وپرورش گذارنده ولی هیچ گونه احساسی نسبت به مشکلات ومعضلات معلمان ندارد ایشان یک ربات برنامه ریزی شده واحساس ندارد فقط حرف یک عده بخصوص از نمایندگان را گوش می کنه انهم از ترس استیضاح برایش  متاسفم 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۱۰:۴۹میمنت ذاکریان 0 7

    سلام من یک باز نشسته فرهنگی در سال 93 هستم بعد از سی و دو سال خدمت هنگام باز نشستگی رتبه عالی خود را از دست دادم حداقل خواسته من این است که انچه را که خودم کسب کرده بودم از من نمی گرفتند این دستمزد خدمت در اموزش و پرورش
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۱۰:۵۲معلم ارزشمند 0 2

    اضافه تدریس مارابدید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۱۲:۲۷حمید 6 1

    همش یه فکر معلم های بیکار کشور
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۱۳:۵۴ندا 0 0

    کمک هزینه ازدواج چی شد چندساله ندادین!
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۱۴:۵۱ 0 0

    چرا چهار ماه حق التدریس ما رو نمیدی خدایا چه کنیم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۲۳:۴۱ 0 0

    هرگونه تغییری در اموزش وپرورش معمولا از فروردین ماه اجرا می شد وتا حالا سابقه نداشته که از مهرماه اجرا بشه ،ایا این تضییع حقوق کسانی که امسال بازنشست می شوند نیست؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۹ ۱۵:۴۹معلم محتاط 0 0

    من با 22 سال سابقه کار که 18 سالش رو در روستا خدمت کردم خدمت جناب فانی عرض می کنم که جناب وزیر گوش ما از این وعده وعیدا پره همکارای محترم به فکر یک شغل اصلی باشید چون معلمی که شغل نیست ، هنر است!
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۰۹ ۲۳:۵۰ 0 0

    ما دیگه بیخیال زندگی ابرومند شدیم عمرمون تو روستاها تباه شد باقیشم میگذره  ما شما را هیچوقت نمی بخشیماقای فانی ...............                         
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۰۱:۴۶محمد 0 0

    جناب آقای وزیر خواهش میکنم نیروهای قراردادی را تبدیل وضعیت کنید تا با خیال آسوده تر خدمت کنند. خواهش میکنم.  
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۱:۴۴فرهنگی 0 1

    آقای وزیرآنهاییکه 31شهریوربازنشسته میشوندباآنهایی که 1مهرسرکارند چه فرقی هست که همش ازاول مهرحرف می زنید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۰:۴۰ 0 0

    تی این مملکت هروز فقیر فقیرتر وپول دار پول دارتر میشه باید افزایش حقوق پلکانی باشه
                                

نظر شما