شناسهٔ خبر: 101802 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

استاندارد تخلف برندهای معروف را هم اعلام کند+عکس

استاندارد43 ضعف نظارتی بر کیفیت کالاهای اساسی از سوی دستگاه‌های مسئول به ویژه سازمان ملی استاندارد باعث عرضه برخی محصولات بی‌کیفیت یا فاسد صنایع غذایی به مشتریان شده است.

به گزارش «نماینده»،  نبود نظارت دقیق بر کیفیت برخی صنایع غذایی در کشور باعث عرضه محصولات غیر استاندارد و یا فاسد به مشتریان شده است. این در حالی است که این محصولات دارای نشان استاندارد بوده و علاوه بر این، تاریخ انقضاء آنها نیز هنوز به سر نیامده است. نمونه این موضوع در محصولات صنایع غذایی از جمله صنایع لبنی قابل مشاهده است.

این مسئله لزوم نظارت بیشتر سازمان استاندارد در کنترل کیفیت محصولات تولیدی و همچنین عرضه شده در بازار را ضروری می‌سازد. در این میان کنترل تولیدات با برندهای معروف و پرمصرف اهمیت بیشتری نسبت به محصولات کم‌تولید دارند و مردم انتظار دارند تا سازمان استاندارد همانطور که اسامی برخی برندهای ناشناخته را به عنوان محصولات غیراستاندارد اعلام می‌کند، در مقابل تخلف برندهای مطرح نیز سکوت نکرده و اسامی این شرکت‌ها را اعلام کند. به این ترتیب در کنار اعلام برندهایی در حد خاتون‌پلور و کیان مشکات که اسم آنها به گوش خیلی‌ها هم نخورده است، تخلف برندهای معروف نیز مطرح می‌شود و از ادامه تخلف آنها نیز جلوگیری خواهد شد.

عرضه پنیر کپک زده با تاریخ انقضاء ماه بعد از جمله موارد عرضه محصول غذایی غیر استاندارد در بازار است. به این مورد باید عرضه شیر و همچنین شیر سویای فاسد با تاریخ انقضاء باقی مانده را نیز اضافه کرد.

همانطور که در تصویر دیده می‌شود پنیر سفید ایرانی با تاریخ انقضاء ۸ شهریورماه ۹۴ در شرایطی تولید و عرضه شده که بر روی آن کپک وجود دارد.

فروشنده این پنیر می‌گوید که محصول را روز قبل از نماینده شرکت تولیدکننده، تحویل گرفته است.

عرضه این نوع مواد غذایی که مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است توجه بیشتر سازمان استاندارد به کیفیت این نوع تولیدات را ضروری می‌سازد.

نظر شما