شناسهٔ خبر: 101730 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سخنگوی انصارالله: عملیات نظامی رژیم سعودی در عدن با شکست کامل مواجه شد

انصارالله/2 سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: اقدامات نظامی شش روز گذشته عربستان که به‌منظور تصرف عدن دنبال شد، به‌طور کامل با شکست مواجه شده و بقایای نیروهای وابسته به عربستان در حال فرار از این شهر می‌باشند.

به گزارش «نماینده» محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری الوقت گفت اقدامات نظامی شش روز گذشته عربستان که به‌منظور تصرف عدن دنبال شد، به‌طور کامل با شکست مواجه شده و بقایای نیروهای وابسته به عربستان در حال فرار از این شهر می‌باشند.

براساس این گزارش عربستان سعودی با حمایت ناوهای آمریکایی و نیروهای نظامی امارات متحده عربی از طریق دریا و مناطق تحت تصرف خود در شرق عدن بین ٤٠٠ تا ٦٠٠ نفر مزدور تعلیم دیده را وارد عدن کردند و با بهره گیری از بمباران شدید منطقه شرقی و جنوبی عدن که تعداد‌ آنان از ١٠٠٠ سورتی پرواز و ٤٠٠٠ بمب فراتر رفت، تلاش کردند تا این شهر را به تصرف در آورده و سپس به‌سمت استان‌های دیگر در جنوب حرکت نمایند.

سخنگوی انصارالله گفت: نیروهای تحت فرماندهی مشترک عربستان، امارات و آمریکا از روز چهارشنبه تهاجم جدید و سازمان‌یافته را علیه عدن آغاز کردند. آنان درصدد بودند با تصرف فرودگاه و استانداری به‌سمت بقیه مناطق عدن حرکت نمایند، اما بعد از ٤ روز عملیات سنگین و دادن صدها تلفات و اسیر، شکست را پذیرفتند. وی اضافه کرد: نیروهای عمل‌کننده که ترکیبی از عناصر وابسته به منصور هادی، عوامل حزب اصلاح، واحدهایی از القاعده و نیروهای جدید اعزامی از کشورهای مختلف بودند و به‌وسیله جنگنده‌های سعودی و امارات و ناوهای آمریکایی حمایت می‌شدند، پس از آن‌که متوجه شدند نیروهای جدیدی به آنان اضافه نمی‌شود، عقب‌نشینی از مواضع تصرف شده را آغاز کردند و این در حالی بود که در این فاصله دست‌کم نیمی از آنان کشته شده و یا به اسارت درآمده بودند.

براساس این گزارش نیروهای متجاوز در روز اول حدود ١٧٠ و در روز دوم حدود ١١٠ و در روزهای بعد بین ١٠٠ تا ١٥٠ نفر کشته دادند و ده‌ها نفر از آنان نیز به اسارت ارتش و انصارالله درآمدند.

عربستان از روز گذشته و به‌منظور انتقامجویی خطوط امدادی انصارالله در حد فاصل لحج و عدن را زیر آتش شدید گرفته و حملات سنگینی نیز متوجه استان‌های مأرب و صعده کرده است. دیروز سه راهی عنب در شمال عدن شاهد حملات سنگین سعودی‌ها بود.

نظر شما