شناسهٔ خبر: 101718 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور

رحمانی فضلی به سفیرترکیه درخصوص داعش چه گفت؟

وزیر کشور در دیدار با سفیر ترکیه در ایران با تأکید بر تقویت همکاری‌های دو کشور جمهوی اسلامی ایران و ترکیه گفت: روابط دو کشور نقش مهمی در استقرار امنیت و توسعه منطقه‌ای دارد.

به گزارش «نماینده» عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در دیدار با حاکان تکین سفیر ترکیه در ایران با تأکید بر تقویت همکاری‌های دو کشور جمهوی اسلامی ایران و ترکیه اظهارداشت: روابط دو کشور ایران و ترکیه نقش مهمی در استقرار امنیت و توسعه منطقه‌ای دارد.

وی با اشاره به حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای مرتجع منطقه از گروه‌های تروریستی افراطی در منطقه گفت: برخی کشورها از نیروهای تروریستی افراطی به عنوان سربازان پیاده خود در کشورهای سوریه، عراق، یمن و افغانستان استفاده می‌کنند اما بدانند وقتی باد می‌کارند توفان درو خواهند کرد و تردید نداشته باشند که دود این آتش‌افروزی در آینده نزدیک به چشم خود آنها خواهد رفت.
وزیر کشور ادامه داد: مردم مسلمان کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و یمن که امروز کشورشان به عرصه تاخت و تاز عناصر ضد مسلمانان تبدیل شده است از کشورهای بزرگ منطقه و بویژه ایران و ترکیه انتظار حمایت‌های همه‌جانبه را دارند و در این شرایط سخت هرگونه موضع‌گیری همسایگان قدرتمند آنها، در حافظه تاریخی این ملت‌ها ثبت خواهد شد و مبنای قضاوت نسل‌های آینده قرار خواهد گرفت.

رحمانی‌فضلی در این دیدار بر لزوم توسعه همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف بویژه مبارزه با تروریسم و عناصر افراطی داعش و القاعده، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تبادل اطلاعات در حوزه‌های انتظامی و امنیتی تأکید و خاطرنشان کرد: روابط ایران و ترکیه مبتنی بر ارتباط عمیق تاریخی، فرهنگی و دینی است و باید تلاش کنیم با تقویت همکاری‌ها آثار و برکات آن در مناسبات دو کشور بارزتر شود.

حاکان تکین سفر ترکیه در ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه روابط دو کشور ایران و ترکیه در عالی ترین سطح قرار دارد افزود: روابط دو کشور قدرتمند ایر ان و ترکیه بسیار مستحکم است و ترافیک تردد مقامات دو کشور موید این مطلب است.

نظر شما