شناسهٔ خبر: 101671 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ثبت نام قطعی ۱۲ ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

شهرام نیا43 رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از ثبت نام قطعی ۱۲ ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت:‌ تلاش داریم به تشکل‌های نشر فضایی مستقل در غرفه اختصاص دهیم.

به گزارش «نماینده»، امیر مسعود شهرام‌نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت:‌ خوشبختانه با توجه به سابقه‌ای که از حضور در این نمایشگاه داریم، ‌ از هم‌اکنون برنامه‌ها در حال اجراست، ‌ تشکل‌های نشر فعال شده‌اند و به تعبیری مسافران فرانکفورت در حال مشخص شدن هستند.

وی ادامه داد:‌ از میان ناشران ثبت نام کننده برای حضور در غرفه ایران ثبت نام ۱۲ ناشر قطعی شده و غرفه‌هایی به این ناشران اختصاص پیدا می‌کند. در بخش کودک و نوجوان نیز ما غرفه‌ای در سالن ۳ خواهیم داشت که مسئولیت آن به انجمن ناشران کودک و نوجوان سپرده شده است، ‌ البته ما از انجمن خواسته‌ایم که گردآوری کتاب‌ها را با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن تصویرگران کودک و نوجوان انجام دهند.

شهرام‌نیا تصریح کرد:‌ در حوزه بزرگسال هم امسال علاوه بر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران که در غرفه حضور دارند، تشکل‌هایی چون انجمن ناشران دانشگاهی و انجمن  ناشران دفاع مقدس نیز قرار است حضور داشته و به ما یاری رسانند.

وی از آماده بودن طرح اولیه غرفه ایران در نمایشگاه فرانکفورت خبر داد و گفت:‌ ما اصرار داشتیم چون غرفه ملی است، ‌ حضور یکپارچه باشد و غرفه دیگری تحت عنوان جمهوری اسلامی برپا نشود، ‌ بنابراین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی نیز در غرفه ما حضور خواهد یافت.

شهرام‌نیا در پاسخ به اینکه شرط اتحادیه ناشران برای حضور در غرفه ایران که همانان اختصاص فضایی مستقل به اتحادیه بود، ‌ پذیرفته شده است، یا نه؟ گفت:‌ سال گذشته ما انتخاب کتاب از همه ناشران را به اتحادیه سپرده بودیم، اتحادیه نیز فراخوانی دادو از همه ناشران کتاب انتخاب کرد،   امسال پیشنهاد دوستان اتحادیه این بود که برای اینکه فضا بهتر شود تشکل های دیگر هم کمک کنند و این اتفاق افتاد، بنابراین فضای اختصاصی در اختیار هر تشکل قرار خواهد گرفت.

نظر شما