شناسهٔ خبر: 101590 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: جام جم

تخریب طبیعت به دست فوتبالیست‌های نوکیسه!

عکس/ویلای ۱۵ میلیاردی علی کریمی می توانی فوتبالیست باشی و گل بزنی و محبوبیت کسب کنی اما در کنار آن هم می توانی با پول های کلان حاصل از فوتبال برای خودت کسب و کار راه بیندازی.

به گزارش «نماینده»، می توانی فوتبالیست باشی و گل بزنی و محبوبیت کسب کنی اما در کنار آن هم می توانی با پول های کلان حاصل از فوتبال برای خودت کسب و کار راه بیندازی.

این حال و روز کنونی برخی از ستاره های فوتبال است. بسیاری از فوتبالیست های ایران اهداف و زندگی مشترکی دارند. یکی از اشتراکات ستاره های پولدار فوتبال ایران پرداختن به ساخت و ساز و البته ویلاسازی است. هنوز تصویر ویلای بسیار باشکوه و البته چندین میلیارد تومانی یکی از ستاره های سابق تیم ملی فوتبال ایران در لواسانات را فراموش نکرده ایم. اصلا ساخت و ساز و ویلاسازی چه اشکالی دارد؟ قطعا این ماجرا بدون اشکال است اما وقتی برای هر چیزی حد و اندازه ای وجود دارد نمی توان نسبت به برخی جریانات اتفاقات بی تفاوت بود.

قراردادهای کلان فوتبالی باعث شده است تا خطه سرسبز شمال فوتبالیست های بسیاری را به طرف خود بکشاند اما نه فقط برای تفریح و گشت و گذار بلکه برای امر خطیر ویلاسازی و شهرک سازی! تعداد ستاره های سرشناسی که بی رویه به ساخت و ساز در شهرهای مختلف شمالی کشور مشغول شده اند روز به روز زیادتر می شوند. در واقع این فوتبالیست ها با قراردادهای کلان و نجومی شان به بخشی کوچکی از عامل تخریب طبیعت شمال کشور تبدیل شده اند. یکی از بازیکنان سابق تیم ملی و تیم پرطرفدار پایتخت در شمال کشور زمین می خرد، سپس آن را چند تکه می کند و به بساز و بفروش ها می فروشد. او بابت این معامله سود سرشاری به دست می آورد تا بدین ترتیب ثروت خود را بیشتر و بیشتر کند اما از آن نقشی اساسی در تخریب محیط زیست ایفا می کند.

در آن سو یکی دیگر از فوتبالیست های سابق تیم ملی که اتفاقا محبوبیت بالایی هم دارد برای ساخت ویلای جدید و چند هزار متری خود اقدام به قطع درختان بخشی از یک جنگل بکر و دست نخورده کرده است. آیا قانون مجازات برای قطع کنندگان درخت شامل حال این فوتبالیست محترم نمی شود!؟ واقعا چه دست هایی پشت پرده وجود دارد که این ستاره سابق و البته محبوب تیم ملی به راحتی برای ساختن ویلای گران قیمت خود به خود اجازه می دهد دست به تخریب جنگل های دست نخورده بزند؟

فقط او نیست، دیگر بازیکن اسبق تیم ملی همین نقش را در شمال کشور ایفا می کند؛ یعنی خرید زمین و فروش آن به بساز و بفروش هایی که در کمترین زمان مجمتع های چندین طبقه می سازند. چیزی که جز زشت کردن منظره های زیبای طبیعت چیز دیگری به دنبال ندارد.

بسیاری از سینه چاکان این ستاره های فوتبال می گویند آنها زحمت کشیده اند و هر چه به دست می آورند حقشان است اما تخریب محیط زیست را هم باید بخشی از حق و حقوق این ستاره های نوکیسه به حساب آورد!؟

چقدر تکان دهنده که ما ستاره سابق فوتبالمان را به چهره ای محبوب در ورزش تبدیل می کنیم و او از آن سو با پول های بی شمارش به جان جنگل های شمال می افتد.

نمایی داخلی از ویلای چند میلیاردی ستاره سابق تیم ملی در شمال کشور:

نظر شما