شناسهٔ خبر: 101571 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا

دیدار سمیر جعجع با پادشاه سعودی+عکس

دیدار سمیر جعجع با پادشاه سعودی رئیس حزب «القوات اللبنانیه» لبنان که نامش با جنایات صبرا و شتیلا گرده خورده است در دیدار با پادشاه سعودی از کمک‌های وی به مردم لبنان و امنیت و ثبات این کشور تشکر کرد.

به گزارش «نماینده»، رئیس حزب «القوات اللبنانیه» لبنان در سفر به عربستان با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه  سعودی دیدار و درباره اوضاع لبنان با وی گفتگو کرد.

«سمیر جعجع»  در این دیدار از کمک‌های شاه سعودی به مردم لبنان و امنیت و ثبات این کشور تشکر کرده است.

جعجع همچنین با حضور در برنامه «بلاقیود» در پاسخ به سؤالی درخصوص توافق هسته ای ایران و تاثیر آن در لبنان گفت: من معتقدم توافق هسته ای ایران به توقف تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و انتظار برای تحولات بعدی منجر خواهد شد. توافق هسته‌ای ایران نمی‌تواند در تحولات خاورمیانه تاثیری داشته باشد. در واقع ممکن است بحران در برخی مناطق شدیدتر شود زیرا در زمانی که ایران مشغول برنامه هسته ای بوده تا این حد توانسته است در مناطق مختلف نفوذ کند حال با فراغت از آن و دستیابی به امکانات بیشتر چه خواهد کرد؟

جعجع مدعی شد: حزب الله لبنان حتی اگر کمک‌های بیشتری از ایران دریافت کند نمی‌تواند کاری بیش از اینکه اکنون انجام می‌دهد انجام دهد زیرا اکنون در وضعیت حداکثری قرار دارد.

گفتنی است اسناد بدست آمده نشان می‌دهد که گفت وگوهایی بین سمیر جعجع و برخی طرف های صهیونیستی در جریان بوده است.

نام سمیر جعجع با جنایات صبرا و شتیلا که صدها شهروند بی گناه و غیر نظامی در آن به قتل رسیدند گره خورده است. دست‌های جعجع همچنین به خون بسیاری از لبنانی‌ها آلوده است.

جعجع قبل از پایان جنگ لبنان بیش از ۱۱۲ شخص را که در مناطق تحت سیطره فالانژها ربوده بود به اسرائیل تحویل داده است.

دیدار سمیر جعجع با پادشاه سعودی

دیدار سمیر جعجع با پادشاه سعودی

نظر شما