شناسهٔ خبر: 101559 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اسفنانی تشریح کرد:

جزئیات لایحه موافقتنامه همکاری امنیتی و انتظامی ایران و تاجیکستان

اسفنانی43 سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از جزئیات لایحه موافقتنامه همکاری امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی از جزئیات لایحه موافقتنامه همکاری امنیتی و انتظامی میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان خبر داد و اظهار داشت: معمولا در مناسبات قضایی میان دولت‌ها معاهده‌هایی منعقد می‌شود.

وی با بیان اینکه گاهی موضوع معاهدات به یکدیگر متفاوت است افزود: در برخی از معاهدات، معاهده استرداد مجرمین با یکدیگر امضا می‌شود و فقط کسانی که از لحاظ قانونی مجرم محسوب می‌شوند شرایط پیش‌بینی شده در قانون را لحاظ می‌کنند.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین‌میان‌دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گاهی معاهده مبنی بر این است که انتقال موردی محکومین را در قرارداد قید می‌کنند، تصریح کرد: اگر کسی در کشوری محکوم به حبس شد به جای آنکه در همان کشور تحمل حبس کند به کشور خود منتقل شده و حبس می‌شود.

اسفنانی به تشریح جزئیات این معاهده پرداخت و مطرح کرد: این معاهده‌ای است که بین ایران و جمهوری اسلامی تاجیکستان منعقد شده و در مورد همکاری‌های امنیتی و انتظامی بحث می‌شود و بنا بر این است که مسائل مربوط به امنیتی و انتظامی و مناسبت‌های قضایی همکاری‌های لازم را با یکدیگر داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاجیکستان کشور همسایه محسوب می‌شود و مناسبات و مشترکات متعددی با آن داریم، به مزیت‌های این لایحه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر مباحث امنیتی برای آن کشور و کسان یکه به نوعی با آن کشور عناد داشته و ممکن است از کشورهای همسایه نفوذ کنند یا از مرزهای آن به کشور ما آسیبی وارد کنند از طریق این معاهده می‌توان در جهت رفع خطرات ذکر شده کمک کرد.

نظر شما