شناسهٔ خبر: 101529 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از اسناد ساواک ؛

عکس / ساخت طویله توسط مقام ایرانی در آمریکا !!

درباره: آقاي منصور رفيع‌زاده رئيس نمايندگي شرق آمريكا، كارمند رتبه ۶، تاريخ استخدام در ساواك ۲۵۲۴ (۱۳۴۴)
محترماً معروض مي‌دارد اداره كل دوم فتوكپي نامه‌هاي وزارت امور خارجه و ضمايم آنها را كه متضمن پي‌نوشت تيمسار رياست ساواك مي‌باشد، جهت بهره‌برداري به اين اداره كل ارسال داشته است كه مفاد آن حاكي است.
خبرگزاري آسوشيتدپرس خبري از نيويورك انتشار داده و طي آن گفته شده است نامبرده بالا كه به عنوان وابسته نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل متحد معرفي شده است، مشاراليه در واقع عالي‌رتبه‌ترين مأمور سازمان اطلاعات و امنيت ايران در آمريكاست در خبر مذكور اضافه شده مشاراليه در حال حاضر مشغول ساختن يك انبار عظيم به طول ۴۳۰ فوت در مزرعه ۳۰۰ جريبي خود در منطقه بون ويل واقع در مركز ايالت نيويورك مي‌باشد با معيارهاي محلي. عظمت اين انبار در حدي است كه ساكنان منطقه را به تعجب واداشته كما اينكه در اين ناحيه به ندرت انباري به طول بيش از ۱۰۰ فوت يافت مي‌شود. ضمناً ياد شده فوق در نظر دارد ۲۰۰ گاو شيرده در اين محل نگهداري نمايد و در خبر مورد اشاره اضافه شده كه مشاراليه هم‌اكنون مزرعه ديگري به مساحت ۳۰۰ جريب در همان منطقه (بون ويل) خريداري نموده و در نظر دارد مزرعه ديگري به مساحت ۶۰۰ جريب در همين منطقه خريداري نمايد. ضمناً وزارت امور خارجه اعلام داشته نسخه‌اي از خبر مورد اشاره از شرف‌عرض پيشگاه مبارك ملوكانه گذشته است.
با عرض مراتب فوق در صورت تصويب امر مقرر فرمايند پيرامون خبر مورد بحث تحقيق و يا پرونده بايگاني گردد. موكول به اوامر عاليست.
با توجه به اين كه تيمسار رياست ساواك از اين موضوع آگاه است، بايگاني شود.

ساخت طويله در نيويورك

نظر شما