شناسهٔ خبر: 101508 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عملکرد سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای دیگر زیر ذره‌بین کمیسیون اصل ۹۰

پورمختار43 رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از بررسی عملکرد سفارتخانه‌های ایران در برخی کشورها در کمیسیون اصل ۹۰ به دلیل تخلفات و فعال نبودن آنها خبر داد.

به گزارش «نمانیده» محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده‌های در دست بررسی در این کمیسیون اظهار داشت:‌ پرونده دکل گمشده در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مورد بررسی قرار گرفت و پس از جمع‌بندی جزییات آن منتشر می‌شود.

وی با اشاره به شکایات واصله از تخلفات و مشکلات برخی سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور و مشکلات اتباع ایرانی در کشورهای دیگر گفت: قرار بود برخی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای بررسی عملکرد سفارت‌خانه‌ها سفرهایی داشته باشند، اما به دلیل نظر هیئت رئیسه مجلس فعلا سفری انجام نخواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین تصریح کرد: ما در کمیسیون اصل ۹۰ برروی ماموریت‌ها و عملکرد سفارت‌خانه‌ها از دولت قبل حساس بودیم و پرونده‌هایی را در مورد تخلفات آنها داشتیم. آقای روحانی هم در ابتدای ریاست‌جمهوری خود به عملکرد ضعیف سفارتخانه‌ها اشاره کرد که اشاره درستی بود.

پورمختار ادامه داد: اطلاع داریم که سفارت‌خانه‌های ایران در برخی کشورها آنطور که شایسته است، فعال نیستند و اگر آگاهانه، هوشمندانه و فعالانه عمل کنند، بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌ اقتصادی و بین‌المللی قابل حل است.

وی در پایان تاکید کرد: بررسی عملکرد سفارتخانه‌های ایران در تعدادی از کشورها در در دستورکار کمیسیون است و تصمیم داریم با حضور در آن کشورها عملکرد این سفارتخانه‌ها را از نزدیک بررسی کنیم.

نظر شما