شناسهٔ خبر: 101487 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«نت‌فلیکس اسلامی» در بریتانیا راه‌اندازی شد

یک شبکه تلویزیونی اینترنتی به نام «الکیمیا» که هدف خود را تغییر دیدگاه های منفی و سوءتفاهم‌ها درباره اسلام اعلام کرده است، در بریتانیا راه‌اندازی شد.

به گزارش «نماینده» ، بودجه اولیه این سرویس تلویزیونی که خود را «نت‌فلیکس اسلامی» می خواند، از طریق کمک های مردمی و شماری از شخصیت های دینی از جمله یکی از امام‌های مساجد لندن تامین شده است.

کارولین ویات، خبرنگار بی بی سی در امور مذهبی، ‌ که به دفتر این شبکه در شمال لندن رفته است، می‌گوید الکیمیا برخلاف شبکه های اسلامی دیگری که هم اکنون در بریتانیا فعالیت می کنند، ‌ صرفا روی خبر و سیاست تمرکز ندارد.

موسسان این سرویس تلویزیونی درباره تصویر اسلام در رسانه ها می گویند: رسانه ها عمدتا تصویری سیاه و سفید از چیزی ارائه می دهند که باید طیف کاملی از رنگ ها باشد.

در این شبکه اینترنتی فیلم های داستانی، مستندهای مستقل، ‌ برنامه های مربوط به سبک زندگی، کودک، ‌ و برنامه هایی با موضوع تاریخ و دین در دسترس مخاطبان قرار دارد.

کارولین ویات می گوید هدف فعلی مدیران این شبکه تامین بودجه بیشتر و جذب و تولید محصولات متنوع تر است.

نوید اختر، مدیر عامل و یکی از موسسان این شبکه اینترنتی، به بی بی سی می گوید مدت چهار سال برای تامین بودجه و امکانات برای این شبکه تلاش کرده است.

گردانندگان الکیمیا این شبکه را مناسب مخاطبان خلاق، ‌ با فرهنگ و باهوش مسلمان می دانند که در رسانه های امروز، محصولی برایشان موجود نیست.

آنها مخاطبان خود را مسلمانان جوان و تحصیلکرده ای می دانند که با سیاست آشنا هستند، از نظر اجتماعی هشیارند، و علایق گوناگونی در زمینه های هنر، موسیقی، کتاب، فیلم، ‌ مستند، محیط زیست و عدالت احتماعی دارند.

در حال حاضر، هزینه اشتراک دوسالانه این شبکه اینترنتی ۱۰۰ پوند (۱۶۰ دلار) است.

در بریتانیا حدود ۲۰ شبکه تلویزیونی اسلامی وجود دارد که به زبان های انگلیسی، ‌ اردو، بنگالی و آلمانی برنامه پخش می کنند.

 

نظر شما