شناسهٔ خبر: 101476 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

محاصره کامل شهر الزبدانی

محاصره کامل شهر الزبدانی واقع در حومه دمشق توسط ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان و هلاکت ۲۰ عنصر تکفیری که قصد فرار از این شهر را داشتند، از مهمترین تحولات میدانی سوریه محسوب می‌شود.

به گزارش «نماینده»، ارتش سوریه و نیروهای حزب الله لبنان طی عملیاتی گسترده شهر استراتژیک الزبدانی واقع در حومه دمشق را به محاصره کامل خود درآوردند.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مردمی لبنان ۲۰ عنصر تکفیری داعش را که قصد داشتند از این شهر بگریزند، به هلاکت رسانده و شماری دیگر را زخمی کردند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مردمی لبنان شب گذشته نیز ۳۰ تروریست تکفیری را در شهر الزبدانی در کمین خود گرفتار کرده و تمامی آنها را به هلاکت رساند.

منابع سوریه اعلام کردند که توپخانه های ارتش سوریه مواضع تروریست های تکفیری جبهه النصره در شهر الزبدانی را زیر آتش گرفتند.

بر اساس اعلام این منابع، جنگنده های ارتش سوریه نیز طی چند نوبت مواضع و مراکز وابسته به تروریست های «احرار الشام» را بمباران کردند.

پایگاه لبنانی النشره نیز گزارش داد: هم اکنون تروریست های مستقر در شهر الزبدانی تنها به دو گزینه می اندیشند؛ تسلیم یا مرگ.

در همین ارتباط یک منبع نظامی آگاه در ارتش سوریه به النشره گفت: پس از قطع خطوط امدادرسانی به تروریست های تکفیری داعش در شهر الزبدانی و تسلط محور مقاومت بر تپه های استراتژیک واقع در حومه این شهر، می توان گفت که الزبدانی تقریبا از تسلط تروریست ها خارج شده است.

وی همچنین در بیان علت طولانی شدن عملیات آزادسازی شهر الزبدانی تصریح کرد: علت طولانی شدن این نبرد این است که شهر الزبدانی تحت محاصره شدید محور مقاومت قرار داشته و به همین دلیل تروریست های مستقر در آن برای خارج شدن از این شهر به هر سمت و سویی می گریزند.

نظر شما