شناسهٔ خبر: 101419 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جنگ علیه داعش ۱۰ تا ۲۰ سال طول خواهد کشید

داعش 43 رئیس ستاد ارتش آمریکا بر این باور است که مبارزه علیه گروه تروریستی داعش بیش از ۱۰ تا ۲۰ سال طول خواهد کشید.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، ژنرال ری اودیرنو رئیس ستاد ارتش آمریکا تاکید کرد که به نظر من، داعش یک مشکل ۱۰ تا ۲۰ ساله است، این یک مشکل ۲ ساله نیست. در شرایط کنونی نمی دانم داعش چه سطحی از مشکل است ولی داعش یک مشکل بلندمدت خواهد بود.

کاخ سفید هشدار داده است که مبارزه با داعش ممکن است سالها طول بکشد. ارزیابی اودیرنو به نظر می رسد از نظر زمانی گسترده تر از ارزیابی دولت اوباما باشد.

اودیرنو گفت: دولت اعلام کرده است که مبارزه با داعش ۳ تا ۵ سال طول خواهد کشید. من فکر می کنم برای شکست داعش، زمان بیشتری نیاز خواهد بود. این تحرکات در شرایط کنونی رو به افزایش است و بنابر این فکر می کنم، زمان مورد نیاز برای شکست داعش بیشتر از چیزی خواهد بود که در ابتدا تصور می کردیم.

وی در ادامه افزود: شکست داعش تنها یک مساله نظامی نیست. این یک مساله اقتصادی است. این یک مساله دیپلماتیک است. این مساله میانه روها در برابر افراطی هاست، این همچنین دستیابی به قابلیتی است که آنها را از عراق و سوریه ریشه کن کنیم.

اودیرنو که در ماه اوت بازنشسته خواهد شد، ضمن انتقاد از کاهش بودجه ارتش آمریکا، گفت: ارتش قادر نخواهد بود تا هر چیزی را که از آن درخواست می شود، انجام دهد.

تروریست های تکفیری داعش از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

نظر شما