شناسهٔ خبر: 101374 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

ثابت شده که ایران با تحریم بیشتر از پا در نمی‌آید

جان کری وزیر خارجه گفت: به ما ثابت شده است که ایران با تحریم‌های بیشتر از پای در نمی‌آید.

به گزارش «نماینده» وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی "پی‌بی‌اس" ضمن انتقاد از مخالفان توافق اخیر ۱+۵ و ایران گفته که تحریم بیشتر ایران را از پای در نمی‌آورد و این امر ثابت شده است.

با وجود انتقاهایی که از توافق با ایران می شود، جان کری می گوید ایران اجازه ندارد اموال آزاد شده را برای تامین مالی حزب الله، شبه نظامیان شیعه در عراق یا حوثی های یمن به کار گیرد.

وی گفت «آنها اجازه ندارند حتی بر اساس این توافق، از این پول در خارج از این کشور استفاده کنند.»

کری گفته است زمانی که با سران کشورهای حاشیه خلیج (فارس) در دوحه دیدار کرد، گام هایی را که متحدان آمریکا برای «پس زدن این دست رفتارها» می توانند داشته باشند، بیان کرده است.

وی گفته است سازمان های اطلاعاتی آمریکا تحلیلی جامع از «از نیازهای مالی» ایران داشته اند و حسن روحانی «می بایست به وعده هایی که به مردم ایران (در خصوص بهبود وضعیت مالی به آنان داده است) عمل کند زیرا آنها از این توافق برای تغییر در شیوه زندگی خودشان انتظارات زیادی دارند».

به گفته کری، این توافق همه منطقه و بخصوص اسرائیل را امن تر می کند. وی گفت منتقدان می گویند «چرا وقتی که آنها را تحریم کرده‌ایم، از پا در نیاوردیم.»

علتش را می گویم زیرا آنها با فشار از پا در نمی آیند، این ثابت شده است و چون ما کسانی دیگر را که در این تحریم ها به ما کمک کرده‌اند، از دست می دهیم.

توافق ایران و شش قدرت جهانی که در خصوص برنامه اتمی این کشور و برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی به دست آمد، می بایست به تایید سازمان ملل برسد.

نظر شما