شناسهٔ خبر: 101323 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

فرانس۲۴:

داعش به دنبال استقرار در عربستان سعودی است

کارشناس گروههای افراطی گفت (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش به دنبال استقرار در عربستان سعودی است.

به گزارش «نماینده» به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش مسئولیت حمله انتحاری در ریاض پایتخت عربستان را بر عهده گرفت. این حمله در یک ایست بازرسی نزدیک زندان حائر صورت گرفت.
وسیم نصر کارشناس گروههای افراطی درباره اینکه آیا می توان گفت (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش به دنبال آغاز فعالیت و استقرار در عربستان سعودی است گفت به وضوح می توان این مسئله را تایید کرد، زیرا این حمله نخستین حمله این گروه نبود. باید حملات زیادی را که علیه شیعیان در عربستان صورت گرفته است یادآوری کرد. در اوایل سال نیز از سوی عراق به یک ایستگاه مرزی حمله شد که در آنجا مسئول گمرک کشته شد. هم اکنون ما به خوبی می دانیم بسیاری از جنگجویان (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش و حتی القاعده ملیت سعودی دارند. از سوی دیگر از دیدگاه تاریخی سعودی ها در جنگهای گوناگون حضور داشتند که از آن جمله می توان به افغانستان، عراق در سال دو هزار و پس از دو هزار و سه ، یمن و سومالی اشاره کرد. در واقع آنها همه جا حضور دارند. بنابراین این اقدامات نشانه استقرار (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در عربستان است. آنها با راه اندازی گروه «ولایت نجد» اعلام وجود کرده اند. آنها هم اکنون قادرند به هر نقطه ای در عربستان سعودی حمله کنند.
وسیم نصر گفت آنچه در حمله اخیر اهمیت دارد این است که این زندان حائر در منطقه ای کاملا امنیتی قرار دارد. عامل انتحاری پیش از حمله دایی خود را که فرمانده نظامی بود به ضرب گلوله به قتل رساند. این حمله نشان داد آنها قادرند افراد را تحریک کنند و عملیاتی کم و بیش سازمان دهی شده در خاک عربستان سعودی انجام دهند.

نظر شما