شناسهٔ خبر: 101188 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اطلاعیه هواشناسی کشاورزی ویژه مناطق شمالی

کشاورزی43 اداره هواشناسی کشاورزی طی اطلاعیه‌ای به کشاورزان مناطق شمالی کشور توصیه‌هایی را در راستای محافظت از محصولات خود، برای ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش "نماینده»، اداره هواشناسی کشاورزی طی اطلاعیه‌ای به کشاورزان مناطق شمالی کشور توصیه هایی را در راستای محافظت از محصولات خود، برای حدود ۵ روز آینده اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اطلاعیه شماره ۳۶ چهارشنبه (امروز) مرکز پیش بینی وضعیت هوا تا روز دوشنبه هفته آینده به شرح زیر است؛

پنج شنبه ۲۵ تیرماه: بارش پراکنده باران یا رگبار و رعد وبرق موقت و وزش باد در اردبیل، شمالغرب آذربایجان غربی در ساعات بعد از ظهر و آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی با بارش باران در گیلان، مازندران و ارتفاعات مرکزی البرز.

جمعه ۲۶ تیر: آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی با بارش باران و رگبار موقت، رعدوبرق و وزش باد در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و آسمان ابری درگیلان، مازندران و گلستان که بارش در اردبیل و گیلان قابل توجه خواهد بود. بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در استانهای کردستان، زنجان، ارتفاعات مرکزی البرز و خراسان شمالی.

شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ تیر: بارش متناوب باران گاهی با احتمال رعدوبرق و وزش باد در استانهای گیلان، مازندران و گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز که برخی نقاط بطور موقت با بارش شدید پیش بینی می شود.

بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین و خراسان شمالی و از بعد از ظهر یکشنبه بارش باران و وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق موقت در البرز، تهران و سمنان.

دوشنبه ۲۹ تیر: بارش متناوب باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در استانهای گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز و گاهی بارش باران و وزش باد یا رگبار و رعد وبرق در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، همدان زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان.

با توجه موارد ذکر شده توصیه های هواشناسی کشاورزی برای ۵ روز آینده به شرح زیر اعلام می شود:

۱. خودداری از انجام هرگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی

۲. در شالیزارهایی که به مرحله گلدهی و خوشه دهی رسیده اند جهت جلوگیری از ورس نسبت به باز بودن راه آب مزارع اطمینان حاصل نمایند .

۳. در مزارعی که به مرحله گلدهی و خوشه نرسیده اند نسبت به بسته بودن راه آب و استفاده ازآب باران اقدام   نمایند.

۴. در مزارع پیش رس شالی استانهای مازندران و گلستان در صورت آماده بودن شرایط نسبت به برداشت تا صبح جمعه و انتقال به مکان های مسقف اقدام گردد .

۵. انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف و سر پوشیده

. ۶پوشش یا انتقال کندوهای زنبورعسل به مناطق مسقف

۷. اطمینان از محکم بودن دیواره استخرهای پرورش ماهیان گرم ابی  جهت جلوگیری از سرریز آب

۸. احتیاط در چرای دام در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان های شمال غرب والبرز به دلیل مخاطره رعد و برق

نظر شما