شناسهٔ خبر: 101174 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

پایانه غلات بندر شهید رجایی ریلی شد

قطار43 معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: براساس همکاری های مشترک سازمان بنادر و راه آهن جمهوری اسلامی برای توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر، پایانه غلات بندر شهید رجایی ریلی شد.

به گزارش «نماینده»، محمدعلی اصل سعیدی اظهار داشت: عملیات ریلی سازی این پایانه از آبان ماه سال گذشته آغاز شده بود که امروز با صرف هزینه ای در حدود ۱۵ میلیارد ریال وارد چرخه فعالیت شد.  

وی خاطرنشان کرد: از این پس پایانه روباز نگهداری گندم با هشت هکتار مساحت و ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزارتن گندم توانایی تخلیه و بارگیری همزمان ۱۵ واگن را دارد.

سعیدی پور بیان داشت: افزایش سرعت ارسال بار گندم با کمترین زمان از مزایای ساخت این پایانه ریلی می باشد.

این مقام مسوول گفت: قرار است یک سیلوی ۸۰ هزار تنی نیز در کنار اسکله های فله این بندر به همراه یک ترمینال مکانیزه غلات ساخته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با فراهم شدن زیرساخت های لازم در بندر شهید رجایی در آینده ای نزدیک، بخش عظیمی از ترانزیت گندم کشورهای آسیای میانه، کشورهای همسایه و جنوب شرق آسیا از این بندر انجام شود.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله ۲۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع شده و با بهره مندی از ۴۱ پست اسکله و دو هزارو ۴۰۰ هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه حدود ۹۰ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی برخوردار است. ک/۳

نظر شما