شناسهٔ خبر: 101100 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی

گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است

کلینتون نامزد ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید اگر ایران مفاد توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی را نقض کند، همه گزینه‌ها از جمله گزینه‌های نظامی روی میز است.

به گزارش «نماینده»، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات، روز سه‌شنبه گفت اگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، فورا به هرگونه نقض توافق هسته‌ای پاسخ خواهد بود.

 وی گفت: «پاسخ به هرگونه تقلب باید فوری و قاطع باشد که با بازگشت تحریم‌ها آغاز می‌شود اما اگر نیاز باشد، هیچ گزینه‌ای از جمله گزینۀ نظامی ما از روی میز حذف نخواهد شد

کلینتون ادعا کرد: «پیام به ایران باید رسا و روشن باشد: ما هرگز به شما اجازه نخواهیم داد به سلاح هسته‌ای دست یابید؛ نه صرفا در مدت این توافق، هرگز

ایران و ۱+۵ پس از ۱۸ روز مذاکرات سخت و فشرده در وین، پایتخت اتریش، سرانجام بر سر «برنامه جامع اقدام مشترک» به جمع‌بندی دست یافتند. بر این اساس، ایران در ازای رفع تحریم‌ها، محدودیت‌هایی را بر برنامه هسته‌ای خود اعمال می‌کند.

کلینتون می‌گوید این جمع‌بندی مانع از دستیابی ایران به «سلاح هسته‌ای» می‌شود و اگر به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب شود از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، برای سفر به واشنگتن و «گفت‌وگوهای اولیه برای تحکیم بیشتر» پیمان میانشان دعوت می‌کند.

با وجود جمع‌بندی مذاکراتی که پس ۱۲ سال اتهام‌های بی‌اساس علیه ایران حاصل شد، واشنگتن همچنان ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا گفت واشنگتن به دفاع از اسرائیل متعهد است و اگر نیاز باشد از گزینه نظامی علیه تهران استفاده خواهد کرد.

همچنین، کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که وزیر دفاع امریکا برای دیدار با مقام‌های اسرائیلی هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

نظر شما