شناسهٔ خبر: 101083 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

با توافق شاهد اصلاحات اقتصادی خواهیم بود

طیب نیا وزیر اقتصاد: با توافق صورت گرفته زمینه‌ مناسب‌تری بعد از لغو تحریم‌ها برای انجام اصلاحات اقتصادی در حوزه‌های مختلف فراهم می‌شود و در واقع شاهد اصلاحاتی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

به گزارش «نماینده»، طیب‌نیا وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه قدرت‌های بزرگ تسلیم اراده مردم ما شده‌اند اظهار داشت: با توافق صورت گرفته زمینه‌ مناسب‌تری بعد از لغو تحریم‌ها برای انجام اصلاحات اقتصادی در حوزه‌های مختلف فراهم می‌شود و در واقع شاهد اصلاحاتی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

وی در ادامه متذکر شد با حل تحریم‌ها به تنهایی زمینه برای حل و فصل مشکلات ایران ایجاد نمی‌شود چرا که مشکلات اقتصادی ما به واسطه تحریم آغاز نشده بود که بخواهد با حذف آن زمینه برای حل و فصل همه مشکلات اقتصاد ایران فراهم شود.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه در رسانه‌ها عددی در مورد اموال بلوکه شده ایران مطرح شده بود عنوان کرد: این اموال که در رسانه‌ها آمده بود ۱۲۰ میلیارد دلار بوده که در موردش باید بگویم این عدد صحیح نیست.

وی در همین راستا توضیح داد از این عدد حدود ۳۵ میلیارد دلار در گذشته در شرکت نیکو سرمایه گذاری شده بود و حدود ۲۲ میلیارد دلار نیز در چین به عنوان وثیقه فاینانس قرار داده شده بود که اگر همه اینها را ادامه دهیم به همان رقم آقای سیف می‌رسیم.

نظر شما