شناسهٔ خبر: 101049 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پورابراهیمی در تذکر آیین‌نامه‌ای:

دستورالعمل شورایعالی انقلاب فرهنگی در مورد ساماندهی فعالیت‌های قرآنی اجرا نشده است

پورابراهیمی/43 نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: با وجود ابلاغ دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ساماندهی فعالیت‌های قرآنی به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها در برخی استان‌ها هنوز هیچ جلسه‌ای تشکیل نشده است.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه در تذکری آیین‌نامه‌ای در صحن علنی مجلس درباره وظایف اعضای ناظر مجلس گفت: چندین ماه است که شورای عالی انقلاب فرهنگی دستورالعمل ساماندهی و گسترش فعالیت‌های قرآنی را به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: قرار است در یک چارچوب مشخص این دستورالعمل عملیاتی شود اما با وجود اینکه شرح وظایف دستگاه‌ها تعریف شده است کارگروه‌ها باید مشخص می‌شد اما در بعضی از استان ها هیچ جلسه‌ای در این باره تشکیل نمی‌شود.

پورابراهیمی با استناد به بند ۸ ماده ۲۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگانی نامزد عضویت در شورا که بعضی قبلا هم عضو بوده و امروز مدت عضویت شان تمام می‌شود موظف بودند گزارش خود را در این زمینه ارائه دهند تا ما آنها را به دستگاه‌های مربوطه اعلام کنیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از شما رئیس مجلس می‌خواهیم که به این ناظران تذکر دهید که دستورالعمل ابلاغ شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا کنند زیرا حوزه فعالیت‌های قرآنی اکنون به واسطه عدم اجرای آن تحت تأثیر قرار گرفته است.

نظر شما