شناسهٔ خبر: 100992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

هیچکدام از اهدافمان در توافق هسته ای برآورده نشد

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت:توافق با ایران هیچکدام از اهدافمان را برآورده نکرد.

به گزارش «نماینده» رویس در مصاحبه شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، گفت:موضوعی که شکی درباره آن وجود ندارد این است که باب منندز رهبر ایجاد وضع تحریم های جدید بر ضد ایران  در سنا بود. او همچنین یکی از  منتقدان سیاست های رئیس جمهور بود. به نظرم لازم است که حقایق این توافق در معرض دید  عموم مردم آمریکا قرار گیرد.

وی افزود:سیصد و شصت و هفت عضو کنگره نامه مرا که  خطاب به رئیس جمهور نوشته شده بود، امضاء کردند و به وی توصیه کردند که به چهار مورد توجه کند که بر اساس این توافق این چهار مورد محقق نشده است. مورد اول  به حق بازرسان برای رفتن به هرجا و در هر زمان مربوط می شد. مورد دوم به این موضوع مربوط می شد  که تحریم ها تا مادامی که ایران به دوازده سوال آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ ندهد، رفع نشوند و مورد آخر به این موضوع که یک توافق چندین دهه ای   به جای  یک توافق ده ساله وجود داشته باشد، مربوط می شد.

رویس در پایان گفت:ما به هیچکدام از این اهداف دست نیافته ایم. دلیل دومی وجود دارد که من فکر می کنم   مطمئنم اعضای کنگره باید درباره آن نگران باشند. این  موضوع به تحولات جدید و اینکه روسیه و ایران خواهان رفع تحریمهای شورای امنیت مرتبط با  برنامه موشکهای بالستیک شده اند،  مربوط می شود. بر این اساس روسیه می تواند فناوری خود را در این خصوص در اختیار ایران قرار دهد با این هدف که بر ضد آمریکا استفاده شود که این مایه نگرانی است و من نگرانی خود  را امروز در این باره در کنگره اعلام کردم.

نظر شما