شناسهٔ خبر: 100978 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فاینانس ۱۰۷ میلیون یورویی روی میز بانک مرکزی

بانک43 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر تاثیرات مثبت توافق هسته‌ای در تجارت بین‌المللی ایران گفت: فاینانس ۱۰۷ میلیون یورویی چینی برای تامین تجهیزات فاز ۲ بندر شهیدرجایی توسط بانک مرکزی و بانک‌های چینی در حال پیگیری است.

به گزارش «نماینده»، محمد سعیدنژاد اظهار کرد: امیدواریم با توافق ایران و گروه ۱+۵ بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در بنادر شمالی و جنوبی کشور جذب کنیم.

وی با بیان این‌که توافق هسته‌ای تاثیر مثبتی در تجارت ایران و ورود مستقیم خطوط کشتیرانی‌‌های بین‌المللی به بنادر کشور دارد، تصریح کرد: موضوع تامین فاینانس ۱۰۷ میلیون یورویی برای خرید تجهیزات فاز ۲ بندر شهید رجایی در مرحله اقدام از سوی بانک مرکزی، بانک‌های عامل و بانک‌های چینی قرار دارد.

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم این فاینانس هرچه زودتر تامین شود، بیان کرد: در فرآیند تامین فاینانس زمان دست ما نیست و بخشی از این موضوع به طرف چینی برمی‌گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی پیگیر تحقق این فاینانس برای تجهیز هرچه سریعتر فاز ۲ بندر شهید رجایی است.

سعیدنژاد پیش‌تر به تسنیم گفته بود: اسکله‌های فاز ۲ بندر شهید رجایی قبلا ساخته شده و توسط رئیس‌جمهوری وقت در سال ۹۱ افتتاح شد. اما به دلیل این‌که تجهیزات این فاز تامین نشده بود عملا امکان استفاده از آن فراهم نبود.

وی تصریح کرد: در راستای تامین تجهیزات این فاز کارهای خرید از جمله برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد عملیاتی شده و از محل فاینانس چینی منابع مورد نیاز برای خرید این تجهیزات استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: اولویت ما در بحث تامین تجهیزات استفاده از فاینانس چینی است که به دلیل سرعت دادن به بحث توسعه بندر شهید رجایی از  منابع داخلی استفاده می‌کنیم.

نظر شما