شناسهٔ خبر: 100935 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تولید خودرو کشور به بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه رسید

خودرو43 در خرداد ماه سال جاری تولید انواع خودرو توسط خودرو سازان داخلی کشور به مرز ۱۰۰ هزارو ۳۵۵ دستگاه رسید که در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته ، رشد ۱۴.۲درصدی را نشان می دهد.

به گزارش «نماینده»، در این مدت؛ خودروهای سواری نیز به تعداد ۹۲ هزارو ۵۰۸دستگاه تولید شد که نسبت به خرداد پارسال حاکی از رشد ۲۳.۳درصدی دارد.

براساس این گزارش؛ درخرداد ماه امسال؛ به تعداد ۶هزارو ۷۱۵دستگاه وانت؛ یک هزارو ۵۶ دستگاه کامیون؛ ۴۱ دستگاه اتوبوس و به تعداد ۳۵ دستگاه مینی بوس در کشور تولید شده است.

در ادامه این گزارش در خصوص تولید عمده خودروهای سواری در خرداد ماه سال جاری آورده شده است : «پژو پارس» به تعداد ۱۴ هزارو ۵۳۲ دستگاه؛ «پراید» به تعداد ۱۰ هزارو ۴۳۷ دستگاه؛ «پژو ۴۰۵ » به تعداد ۱۲ هزارو ۲۵۳ دستگاه؛ «پژو ۲۰۶ » به تعداد ۱۱ هزارو ۸۲ دستگاه «سمند» به تعداد ۹ هزارو ۹۰۱ دستگاه و «تیبا x۲۰۰ » به تعداد۷ هزارو۵۶۸ دستگاه تولید داشته است.

همچنین در این مدت؛ «مونتاژ پراید» به تعداد ۶ هزارو ۶۶۴ دستگاه»؛ ‌ « «لیفان و جک» ‌به تعداد ۵ هزارو ۴۶۸دستگاه؛ «نسیم و صبا» به تعداد ۳ هزارو ۴۴۹ دستگاه؛ «پراید دو گانه سوز» به تعداد ۳ هزارو ۶۷۷دستگاه و « MVM» به تعداد ۳ هزارو ۵۶۱ دستگاه؛ «دنا» به تعداد ۲ هزارو ۱۰۳ دستگاه؛ «رانا» به تعداد یک هزارو ۶۷۵دستگاه؛ «محصولات رنو» به تعداد یک هزارو ۸۱۷ دستگاه؛ «پارس تندر» به تعداد یک هزارو ۲۹۵دستگاه؛ ‌ «سراتو» به تعداد ۸۷۹ دستگاه؛ ‌ «تیبا x۲۰۰دو گانه سوز» به تعداد ۷۹۳دستگاه؛ «برلیانس» به تعداد ۴۵۰ دستگاه؛ «تیبا x۱۰۰ » به تعداد ۲۴۵دستگاه و «سوزوکی» به تعداد ۲۰۱ دستگاه  تولید شده است.

نظر شما