شناسهٔ خبر: 100718 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

درصورت شکست مذاکرات مسئولیت با آمریکا است/دست از زیاده‌خواهی بردارد توافق میشود

محمد دهقان/2 عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اگر آمریکایی‌ها لغو تحریم‌ها را بپذیرند توافق صورت خواهد گرفت، ولی اگر آنها مانند گذشته بدعهدی و زیاده‌خواهی کنند،‌ مسئولیت شکست مذاکرات متوجه دولت آمریکا خواهد بود.

به گزارش «نماینده» محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما از حضور در پای میز مذاکرات وادار کردن طرف مقابل جهت لغو تحریم های ظالمانه بود، اظهار داشت: اگر قرار نباشد تحریم ها لغو شود، همه مذاکرات و توافقات بیهوده خواهد بود.

وی با یادآوری پشتیبانی و حمایت همه مسئولان نظام به‌ویژه مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده خاطرنشان کرد: در صورت شکست مذاکرات ما به خاطر مقاومت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران دربرابر خواسته های نامشروع آمریکا باید از آنها به صورت تاریخی تقدیر شود.

دهقان در این باره گفت: ما کار کشته‌ترین دیپلمات‌ها را برای مذاکرات هسته‌ای به مصاف طرف مقابل فرستادیم و آنها هم با رعایت تدابیر مورد نظر نظام برخی محدودیت‌های هسته‌ای را قبول کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آمریکایی‌ها دست از زیاده‌خواهی بردارند، لغو تحریم‌ها را بپذیرند و اصرار بر بازدید از اماکن نظامی و دسترسی به حریم امنیتی ما نداشته باشند، توافق صورت خواهد گرفت، ولی اگر آنها مانند گذشته بدعهدی و زیاده‌خواهی در پیش بگیرند و مذاکرات به شکست بینجامد، ما از تیم مذاکره‌کننده ایرانی که از منافع ملت ایران صیانت کردند، تقدیر خواهیم کرد.

نماینده چناران و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: ملت ما براساس آموزه‌های دینی و آیات قرآن کریم از فلسطین حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فلسطین نماد مقاومت مظلومان و مستضعفان در برابر ظالمان و مستکبران است.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: امام راحل همان‌گونه که با به صحنه آوردن مردم، شاه و آمریکا را از کشور بیرون کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، با همان شیوه با اعلام روز قدس، ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه را برای دفاع از مظلومان فلسطین و مقابله با ظالمان به صحنه آورد؛ اثر این ابتکار امام و اعلام روز قدس این است که اسرائیلی که بنا داشت از نیل تا فرات را تصرف کند و همه سرزمین‌های مهم اسلامی و همه آبراه‌های حساس منطقه را در خدمت آمریکا و اروپا قرار دهد، امروز مجبور شده است از ترس مردم فلسطین و لبنان دور خود را دیوار بکشد.

نظر شما