شناسهٔ خبر: 100705 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هفت ماه انتظار برای معرفی یک طرح سرمایه گذاری

عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با انتقاد از تاخیر در پیگیری کارها از سوی برخی مدیران استانی گفت: معرفی یک طرح سرمایه گذاری برای بنیاد مستضعفان در استان هفت ماه طول کشید.

به گزارش «نماینده» نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این رابطه باید معاونت عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بررسی‌های  لازم طرح کارشناسی و کلان سرمایه‌گذاری را با توجه به ظرفیت‌های شهرستان  آماده و برای پیگیری به بنیاد مستضعفان کشور ارسال کند.

حجت‌الاسلام  محمد باقر عبادی با انتقاد از اینکه متأسفانه پیگیری کارها از سوی برخی مدیران استانی با تأخیر روبه‌رو است، تصریح کرد: مسئولان در زمینه های جذب سرمایه گذار امور را به یکدیگر محول نکنند.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها نسبت به اجرایی شدن این پروژه در استان مسئول هستند و نباید این وظیفه مهم را به یکدیگر پاسکاری کنند.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان نقدینگی زیادی از شهرستان بیرجند به تهران برده  این نهاد قول سرمایه گذاری کلان در استان را داده است.

 وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی استان طلب می کند این پروژه هرچه سریعتر در استان اجرایی شود.

وی با تاکید براینکه کوتاهی نسبت به جذب سرمایه گذار در استان قابل بخشش نیست، گفت:باید همه دستگاه های اجرایی از حضور سرمایه گذار در استان استقبال کنند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه دست هر سرمایه گذاری که آمادگی سرمایه گذاری در استان را دارد به گرمی می فشارم، عنوان کرد: آمادگی پیگیری مشکلاتی که بر سر راه سرمایه گذاری است را داشته و زمینه همکاری را فراهم می کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای گسترش سرمایه‌گذاری در استان جدیت و اهتمام بیشتری نیاز است.

منتظر نظر کارشناسان برای کارشناسی طرح  هستیم

رئیس بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگارمهر، مساعدت بنیاد مستضعفان را یک فرصت طلایی برای سرمایه گذاری در استان دانست و تاکید کرد: باید از این  فرصت مناسب حداکثر استفاده را ببریم.

خسروی با بیان اینکه منتظر معرفی پروژه از سوی استانداری استان هستیم، بیان داشت: استانداری خراسان جنوبی تاکنون طرحی را معرفی نکرده است.

وی ادامه داد: به محض معرفی پروژه از سوی استانداری، طرح را برای کارشناسی به تهران می فرستیم و در صورتی که قابلیت اجرایی شدن در استان را داشت فعالیت را آغاز خواهیم کرد.

خسروی تصریح کرد: امید است مسئولان مربوطه برای این اقدام، همت را به کار گیرند تا با معرفی این پروژه عظیم اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در خصوص تاخیر در معرفی پروژه بیان داشت: این یک برنامه زمانبر است و نیاز به صبر و تحمل دارد.

ناصری از معرفی چند پروژه در زمینه های صنعت، معدن و کشاورزی به استانداری خبرداد و افزود: این پروژه طی چند روز اخیر معرفی شده است و هم اکنون منتظر نظر کارشناسان برای کارشناسی این طرح ها هستیم.

وی ادامه داد: درصورتی که به نتیجه نهایی برسیم به عموم رسانه ها اعلام خواهیم کرد.

نظر شما