شناسهٔ خبر: 100695 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارش اقدامات حجت الاسلام احمدی در تعطیلات تیرماه صحن علنی +تصاویر

موسی احمدی/2 روزهای ۶ تا ۱۹ تیرماه مجلس شورای اسلامی جلسه علنی نداشت تا نمایندگان بتوانند به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کنند.

به گزارش «نماینده» روزهای ۶ تا ۱۹ تیرماه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار نشده بود. سایت "نماینده" در راستای وظیفه اطلاع رسانی، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای حجت الاسلام والمسلمين موسی احمدی نماينده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شوراي اسلامي را در دوهفته سرکشی از حوزه انتخابیه منتشر می نماید: 

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نماینده اظهار داشت: در تعطیلات مجلس سعی کردیم به برخی از مناطق حوزه انتخابیه ام بازدید کنیم که تقریبا کمتر بازدید شده بود.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: در شهرستان عسلویه، علاوه بر حضور در شورای اداری شهرستان عسلویه، از برخی فازهای پارس جنوبی بازدید کردم و در رابطه با اشتغال نیروهای بومی پیگیری کردم.

احمدی با بیان اینکه به تعدادی از روستاهای حوزه انتخابیه بازدید داشتم افزود: به دلیل ماه مبارک رمضان، بیشتر جلسات و ارتباطات مردم در راستای پیگیری مسائل و مشکلات آنان در دفاتر ارتباطات مردمی برگزار شد.

وی اضافه کرد:در شب های ماه مبارک در محافل قرانی شهر دیر، شهر کنگان، شهر بنک، بندر سیراف و روستاهای بخش بردخون حضور یافتم و علاوه بر استعماع قرآن، توفیق داشتم بعد از نشست ها، پیگیر امورات مردم باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: در بازدیدها، به مشکلات روستاهای سجادیه، وحدت آباد، بردخون ساحلی، بردخون نو، جبرانی، باغ عالی و چمرک رسیدگی کردم.

موسی احمدی بیان داشت:توفیق داشتیم تعدادی از خانواده های شهید نیز دیدار داشته باشم و شب های ۱۹ تا ۲۳ رمضان نیز در مساجد و احیا، توفیق حضور داشتم.

احمدی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده  کلینک تخصصی بیمارستان کوثر کنگان افتتاح شد و همچنین بازدیدی از روند تکمیل بیمارستان دیر داشتم و پیگیر تسریع در روند پروژه شدم.

نماینده جنوب استان بوشهر تصریح کرد: درباره لنج های سوخته شهر دیر نیز نشست هایی در تهران، بوشهر و دیر داشتیم و ان شا الله روز سه شنبه در تهران، همراه با مدیر کل کار، رفاه و تامین اجتماعی بوشهر نشست هایی با معاون وزیر خواهیم داشت و پیگیر پرداخت خسارت به خسارت دیدگان خواهیم شد.

احمدی با بیان اینکه از جاده در دست اقدام بردستان تا آبدان بازدید کردم خاطرنشان کرد: در ابتدای تعطیلات، بازدیدی از پروژه اتوبان کمربندی شهر کنگان داشتم تا هفته آینده، کمربندی کنگان تا بنک تکمیل می شود و بلافاصله بعد از آن، پروژه تا دوراهک از سر گرفته می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست با مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی، وضعیت پروژه آبرسانی به جم بررسی شد.

وی افزود: در زمینه وضعیت پرداخت ها و روند اجرای پروژه های آبرسانی جم و پروژه آبخیزداری جم، نیز با مهندس یوسفی مذاکره کردم.

حجت الاسلام موسی احمدی ادامه داد: در زمینه روشنایی تونل های مسیر جم به سیراف نیز با رئیس ادامه برق کنگان نشست داشتم.

احمدی در پایان گفت: خدمت به مردم وپیگیری امورات آنان را وظیفه خودم می دانم و تمام تلاشم برای رفع مشکلات مردم شریف حوزه انتخابیه ام انجام خواهم داد.

 

حضور نشست های مجمع نمایندگان استان در مرکز استان

حجت الاسلام موسی احمدی در گفتگویی با خبرنگاران در زمینه نشست های مجمع نمایندگان در مرکز استان اظهار داشت:یکی از برنامه های مجمع نمایندگان استان بوشهر، نشست و همفکری با مسئوان و مدیران ارشد استانی است.

احمدی ادامه داد: در این نشست ها، راه کار ها و مسائل استان و حوزه انتخابیه مطرح و در خصوص توسعه و پیشرفت، هم اندیشی می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بیان داشت: در این راستای، مجمع نمایندگان استان نشست ها و بازدیدهایی با مسئولانی استانی و همچنین چند اداره کل استان داشت.

حجت الاسلام احمدی گفت: از دیگر برنامه های روز سه شنبه و چهارشنبه مجمع نمایندگان استان، نشست با مدیر کل دادگستری استان بوشهر بود.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، از تلاش های دستگاه قضا استان تجلیل شد .

احمدی اظهار داشت: در این نشست، گزارشی از اقدامات و مکاتبات در زمینه ایجاد شعبه ی دادگاه در بخش ریز و همچنین بخش بردخون ارائه کردم و تاکید کردم ایجاد شعبه دادگاه در این دو بخش، در روند رسیدگی به امورات مردم بسیار موثر است.

نماینده جنوب استان تصریح کرد: مدیر کل دادگستری استان نیز گزارشی از توسعه کمی و کیفی و سلامت دستگاه قضا استان و مبارزه با متخلفین و همچنین کمبود نیروی انسانی و قضات مجرب ارائه داد.

احمدی خاطرنشان کرد: مقرر شد برای پیگیر برخی امورات در تهران، همکاری داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: دومین نشست نیز با حضرت آیت الله صفایی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: نمایندگان استان گزارشی از مسائل کشور و حوزه انتخابیه به محضر ایشان ارائه کردند و ایشان نیز در رابطه با مسائل فرهنگی و اجتماعی و پروژه های عمرانی رهنمودهایی ارائه داد و تاکید کرد با توجه به جایگاه قانونی اساسی نظارت خود بر تکمیل پروژه ها ادامه دهند.

وی ادامه داد: در این نشست، گزارشی از آتش سوزی اسکله دیر ارائه کردم و تاکید کردم باید مسئولان در زمینه جبران خسارت اقدام نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: سومین نشست با رئیس اداره خدمات حوزه های علمیه استان و نماینده مقام معظم رهبری در جامعه اهل سنت بود.

بازدید از چند اداره کل و نشست با مدیر کل ها از دیگر برنامه های اعضای مجمع نمایندگان استان در بوشهر در دو روز گذشته بود.

 

حضور در همایش علمای شیعه و سنی جنوب استان بوشهر

نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت : امنیت در ابعاد مختلف و توسعه همه جانبه و پایدار در سایه وحدت محقق می شود.

حجت الاسلام موسی احمدی در همایش علمای شیعی و سنی جنوب استان بوشهر در کنگان افزود: آنچه باعث توسعه و پیشرفت کشور و موجب ضعف و انفعال دشمن شده است حاکمیت وحدت و همدلی در جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهارداشت: وحدت و همدلی در جامعه ایران اسلامی از الطاف الهی و مرهون تدابیر حکیمانه امام و رهبری فرزانه انقلاب است.

احمدی به نقش عالمان دین در راستای تحکیم وحدت اشاره و گفت: علما اعم از شیعه و سنی خود طلایه دار تحقق و حفظ وحدت در جامعه اند و باید از این ظرفیت و فرصت طلایی بیشتر بهره بگیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش دشمنان برای براندازی نظام نوپای دینی است اما آمریکا و اسراییل این آرزو را به گور خواهند برد

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

حجت الاسلام و المسلمین احمدی با اشاره به کسب تجربه ی خود در مجلس و حضور در پاییتخت در اولین سئوال به نحوه میزان تجربه ی خود و ارتباط با مدیران عالی کشور گفت: پس از گذشت بیش از سه سال از زمان نمایندگی، شناخت کاملی از مجلس، دولت و مدیران عالی پیدا کرده ام و همواره در قبال کسب این تجربه که به نمایندگی از مردم حوزه انتخابیه بوده است نسبت به مردم ادای دین می کنم و در حال انجام تکلیف هستم و با این پشتوانه و تجربه ی عظیم و گرانبها امید دارم بتوانم در جهت رفع موانع و توسعه گام های مهمتری در آینده بردارم.

نماینده ی مردم دیّر، کنگان، جم و عسلویه در ادامه با تشریح برخی دستاوردهای خود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با لطف خداوند متعال و یاری مسئولین اجرایی در سطح حوزه انتخابیه، استان و کشور در این مدت توانستم گامهای در جهت رفع برخی خواسته های مردم حوزه انتخابیه بردارم که از مهمترین آنها می توان به به سرانجام رساندن بیمارستان عسلویه، آبرسانی به شهر جم، آبخیزداری این شهر، توسعه و تجهیز بیمارستان کنگان، راه اندازی کلنیک تخصصی کنگان و درمانگاه تخصصی هلال احر بندردیّر که این درمانگاه با وجود سونوگرافی و آزمایشگاه و... حجم زیادی از مشکلات مردم شهرستان دیّر را برطرف ساخته است.

وی با اشاره به تلاش جهت توسعه همه جانبه حوزه انتخابیه به بخش شدن آبدان و شهر شدن دوراهک اشاره کرد و تصریح کرد: با اشاره به خواسته های دیرینه ی مردم این دو شهر تمام تلاشم را جهت ارتقاء آبدان و دوراهک بکار گرفتم و با رایزنی های متعدد توانستم به ارتقاء آبدان به بخش و دوراهک به شهر دست پیدا کنیم اتفاقی که موجی از شادی برای مردم در پی داشت و امید که با برنامه ریزی های بعدی بتوانیم بسترها و زیرساخت ها نیز برای این دو نقطه ی مهم جغرافبایی شهرستان دیّر فراهم سازیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به اشاره به توسعه زیرساخت های حوزه ی انتخابیه در سالهای اخیر گفت: با همت همه جانبه دغدغه ها و نگرانی های تاریخی مردم حوزه انتخابیه در حوزه انرژی، آب و برق به فراموشی سپرده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسی احمدی با شاره به لحظات تلخ و شیرین خود در پیگیری مشکلات مردم تصریح کرد: همواره در اندیشه رفع نگرانی های کشاورزان و صیادان بوده ام و این دو قشر زحمت کش را همواره به عنوان یکی از اصلی ترین رکن های اجتماعی حوزه ی انتخابیه ام می دانسته ام و در این راستا هم اکنون خوشحالم و به خود می بالم که در قضیه مشکل بوجود آمده برای کشاورزان و گوجه کاران حوزه ی انتخابیه ام توانسته ام با همراهی سایر دستگاهها بحران بوجود آمده را مدیریت کنیم و به زودی تسهیلات این حوزه به کشاورزان پرداخت می شود.

دکتر احمدی حادثه ی آتش سوزی اسکله صیادی بندردیّر را یکی از حوادث تلخ سالهای اخیر مردم بندردیّر برشمرد و گفت: از ابتدایی ترین دقایق رخ دادن این حادثه ی تلخ که با خود درس های بسیاری برای همگان به همراه داشت در جریان اتفاقات این حادثه قرار گرفتم که تماس با فرماندار، معاون سیاسی فرمانداردیّر، تعاونی های صیادی و سفّاری و معاون استاندار  از پیگیری های ابتدایی بود که در روز بعد حادثه در دفتر کار معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران حضور یافتم که در پی این نشست روز بعد از نشست یعنی دو روز بعد از حادثه گروهی از شیلات ایران به منظور بررسی مشکل به بندردیّر سفر کردند که در نهایت امر منجر به تشکیل کارگروهی در پایتخت جهت جبران و کمک به حادثه دیدگان شد. این کارگروه متشکل از دبیر کارگروه اشتغال و معاونان برخی از وزرا روز سه  شنبه  نشستی ویژه برگزار خواهند کرد و امیدواریم در خصوص جبران خسارات خبرهای خوبی به زودی به حادثه دیدگان بدهیم.

نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان حضور در بین مردم و نشست های صمیمانه به مردم حوزه ی انتخابیه خود نیز گفت : در تمامی فرصت ها و خصوصاً در فواصل سرکشی نماینده های مجلس از حوزه های انتخابیه با حضور در حوزه انتخابیه بصورت متناوب و دوره ای در شهرها و روستا حضور یافته ام که شوراهای اسلامی شهر و روستاها می توانند این مهم را گواهی دهند. با توجه به وسعت حوزه ی انتخابیه و قرار گرفتن چهار شهرستان در این حوزه ی انتخابیه با برنامه ریزی های صورت گرفته همواره خود را ملزم به حضور در بین مردم تمامی شهرستانهای حوزه ی انتخابیه می دانسته ام و همواره با این حضور های خود توانسته ام ضمن شنیدن دیدگاههای مردم نسبت به رفع برخی از مشکلات آنها تلاش کنیم و این دیدارها و نشست های مردمی جدا از پاسخگویی به تماس های تلفنی و مکاتبات آنها بوده است.

نماینده ی مردم دیّر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل اشتغال در استان بوشهر گفت: در راستای حل مشکل اشتغال جوانان استان و خصوصاً مشکل اشتغال جوانان حوزه ی انتخابیه ام تا کنون برنامه های مختلفی را طراحی و اجرا کرده ایم که مهمترین این برنامه ها در تعامل با اداره اشتغال منطقه ویژه پارس صورت گرفته است و علیرغم اینکه تاکنون قدم های خوبی برداشته شده است اما هنوز این برنامه ها نتوانسته رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد از این رو به عنوان نماینده ی این مردم این قضیه ی مهم را با جدیت بیشتر پیگیری خواهم کرد و در این راستا تاکنون نشست های متعددی با مدیران عامل شرکت های مستقر در منطقه و همچنین پیمانکاران برگزار کرده ایم که در آینده ای نزدیک در این خصوص گام های خوبی برداشته خواهد شد.

شیخ موسی احمدی در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری دیّرنیوز که طرح وفاق که تا کنون چندین بار از شروع بکار آن در آینده ای نزدیک خبر داده اید چرا تاکنون اجرایی نشده است، گفت: طرح وفاق به عنوان یکی از طرح های خوب و آینده دار حوزه ی انتخابیه بوده که در حوزه ی اجرا آنها گام های موثری برداشته شده بود و حتی تا مرحله ی اجرا هم رفت اما از آنجایی که این جاده در مسیر شهرک مسکونی صنعت نفت طراحی شده بود لذا قرار شد مجدداً مطالعات اجرایی آن بررسی شود.

نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال که تا به حال در جهت حمایت از منابع انسانی و مدیران فعال شهرستان دیّر در پستی های مدیریتی استان و کشور چه گام های برداشته اید و آیا شما هم در عزل حصیری به عنوان یکی از نیروهای فعال شهرستان دیّر (مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان بوشهر و مشاور کنونی وزیر) با نماینده ی دشتستان همراهی کرده اید یا خیر، گفت: تا کنون و پیش از شروع بکار دولت نشست های متعددی با مسئولین ملی و استانی جهت بکارگیری و حضور نیروهای دیّری برگزار کرده ایم و خوشبختانه توانمندی نیروهای مدیریتی حوزه ی انتخابیه کار را آسان کرده است و مدیران منصوب شده تاکنون شایستگی های خود را به اثبات رسانیده اند.

در خصوص حصیری نیز، بنده همواره در انتصاب ایشان به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان به عنوان حامی این مدیر که برخاسته از حوزه ی انتخابیه ام بوده است شناخته می شده ام و بارها از وی حمایت کرده ام و در قضیه جابجایی ایشان نیز با توجه به تنش های بوجود آمده در استان مقامات وزارت آموزش و پرورش تصمیم بر جابجایی گرفتند و بنده برای رفتن و یا جابجا کردن وی هیچ نقش و تلاشی نداشته ام.

 

دیدار با خانواده های شهدای شهرستان کنگان

حجت الاسلام موسی احمدی نماینده مردم دیر، کنگان، جم وعسلویه در مجلس شورای اسلامی با خانواده های شهید علی حسن پور، شهید حسن اصغری و شهید علی زائری در شهر کنگان دیدار کرد.

این دیدارها که در منازل خانواده های این شهدا انجام شد دکتر احمدی از وضعیت آنان جویا شد. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگان، دکتراحمدی را در این دیدارها همراهی کرد.

 

حضور در جلسه شورای اداری شهرستان عسلویه

جلسه شورای اداری شهرستان عسلویه به میزبانی سازمان منطقه ویژه در سالن جلسات ساختمان همایش های سازمان منطقه ویژه پارس با حضور دکتر موسی احمدی نماینده منطقه در مجلس برگزار شد.

نماینده شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس از تشکیل کارگروه ویژه وزارت نفت برای توسعه محیط پیرامونی پارس جنوبی خبر داد.

حجت‌الاسلام موسی احمدی در نشست مشترک مسئولان عسلویه و مدیران ارشد پارس جنوبی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امیر المومنین(ع) و گرامیداشت لیالی قدر اظهار داشت: گسترش معنویت و اخلاق اسلامی از برکات ماه مبارک رمضان است و باید از تمام لحظات این ماه عزیز بهره ببریم.

نماینده شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به منظور برپایی این جلسه خاطر نشان کرد: رشد و تعالی در تمامی زمینه‌ها نیازمند استفاده از تمامی طرفیت‌های موجود در منطقه است که امیدواریم با بهره گیری از این ظرفیت گام استواری در راستای پیشرفت و توسعه منطقه برداریم.

دکتر احمدی تصریح کرد: سرکشی به مناطق مختلف به منظور شناخت مشکلات و دغدغه‌های این عزیزان امری لازم است که موجبات رفع مشکلات مردم می‌شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس با بیان اینکه حضور افرادی توانمند در راس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و فرمانداری شهرستان عسلویه رسالت ما در مسیر پیشرفت و توسعه را سنگین‌تر می‌کند، افزود: وزیر نفت دیگاه مثبتی به این منطقه دارد و امیدورایم با کارگروهی که در این زمینه از سوی وزارت نفت شکل گرفته است بتوانیم شاهد توسعه بیش از پیش شهرهای واقع در پیرامون مناطق عملیاتی باشیم.

احمدی یادآور شد: بدون تردید اقدامات وزارت نفت در مناطق پیرامونی نوید بخش آینده‌ای درخشان برای این مناطق است و باید از این موقعیت بهره لازم را ببریم.

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

 

مختصری از برنامه های احمدی در دو هفته تعطیلات

**** بازدید از بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کنگان

****نشست با رئیس و پرسنل کمیته امدادامام خمینی شهرستان کنگان

****نشست با آیت الله حسینی امام جمعه شهر دیر

****حضور در مساجد شهرهای دیر، سیراف، بردخون، کنگان، بنک

****شرکت در مراسم افتتاح کلینیک تخصصی و پزشکی کوثر وابسته به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان

****بازدید از بیمارستان دیر و بررسی روند تسریع در تکمیل آن

 

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

 

****بازدید از پروژه اتوبان کمربندی کنگان و بررسی روند اجرای آن

 

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

 

****نشست های مردمی با مردم حوزه انتخابیه در دفاتر ارتباطات مردمی

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

 

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

 

****نشست با مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

 

****نشست با پیمانکاران شرکت های  نفتی منطقه

 

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

 

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه

 

نظر شما