شناسهٔ خبر: 100650 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نهاد نماز جمعه به دنبال فعالیت حزبی نیست/ شورای هماهنگی لیست انتخاباتی نخواهد داد

تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تأکید کرد: هرگز تریبون نماز جمعه تریبون حزبی نیست و در اکثر استان‌ها بارها تأکید کرده‌ایم که حرکت شورای همگرایی اصولگرایان یک حرکت حزبی نیست و نخواهد بود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در ضیافت افطاری همگرایی اصولگرایان که در مجتمع آدینه برگزار شد، اظهار داشت: در ارتباط با همگرایی کارهای خوبی صورت گرفته و امروز یک احساس عمومی در کل کشور برای نیروهای ارزشی ایجاد شده است که این یک دستاورد و سرمایه برای اصولگرایان است.

وی تصریح کرد: خیلی از احزاب ارزشی و تشکل‌های جریان اصولگرایی به ایجاد این دستاورد کمک کردند متأسفانه جوسازی‌هایی صورت گرفت مبنی بر اینکه شورای همگرایی موفق عمل نکرده است در صورتی که به عنوان فرد مطلع عرض می‌کنم که این شورا در کشور برای رسیدن به وحدت اصولگرایان بسیار موفق ظاهر شده است.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد:‌ یکی از شگردهایی که یک کار مثبت را بی‌اثر و یا ارزش آن را کم می‌کند همین برخورد کذایی با آن است. شورای همکرایی با قدرت کارش را دنبال می‌کند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تصریح کرد:‌ کار این شورا کار حزبی به معنای مرسوم و معمول خود نیست بلکه در جهت همگرایی، وحدت و وفاق بین اصولگرایان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه به دنبال فعالیت حزبی نیست، افزود: ستاد نماز جمعه کشور به دنبال کار جمعی است و معتقد است که می‌تواند اختلافات بین نیروهای ارزشی را برطرف کند ما به عنوان روحانیت وظیفه ایجاد صفا و صمیمت بین مسلمین را داریم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تأکید کرد: هرگز تریبون نماز جمعه تریبون حزبی نیست و در اکثر استان‌ها بارها تأکید کرده‌ایم که حرکت شورای همگرایی اصولگرایان یک حرکت حزبی نیست و نخواهد بود.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: ما امروز برای دور هم جمع کردن نیروهای ارزشی نظام اینجا هستیم تا وحدت و یکپارچگی را در بین اصولگرایان حفظ کنیم. امروز باید خودخواهی و خودشیفتگی را از خودمان دور کنیم به دلیل اینکه وحدت و وفاق با وجود این دو عنصر تحقق پیدا نمی‌کند.

وی یادآور شد: در جلساتی که با جریان‌های ارزشی و نیروهای اصولگرا داشتیم متوجه شدیم که در بین آنها نگاه صفر و صدی و کند روی و تند روی شاهد هستیم که این یکی از مشکلات رسیدن به وحدت در جریان اصولگرایی است. از سوی دیگر شاهد ائتلاف‌های فصلی و مقطعی بودیم که باید این ائتلاف‌ها دوری کرد تا به وحدت همیشگی دست پیدا کنیم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تأکید کرد: متأسفانه در برخی از جریان‌ها خودباوری کاذب وجود دارد و بر این باورند که تنها آنها تصمیم‌گیرنده هستند در صورتی که این دیدگاه‌ها را برای رسیدن به وحدت باید کنار بگذاریم.

وی عدم تحمل سلایق درون حوزه‌ای را مشکل دیگر رسیدن به وحدت دانست و خاطرنشان کرد:‌ وحدت و وفاق بین جریان اصولگرایی تنها با از خود گذشتگی و سعه صدر امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: برای رسیدن به وحدت اصولگرایان یک مرجعیتی باید وجود داشته باشد و کارها را زیر نظر آن دنبال کنیم در این راستا با جامعتین در ارتباط هستیم تا همه نیروهای ارزشی کنار هم باشند.

وی در پایان بار دیگر با تأکید بر این که شورای همگرایی به دنبال کار حزبی و انتخاباتی نیست، خاطرنشان کرد: شورای همگرایی لیست انتخاباتی نخواهد داد و به دنبال رسیدن به وحدت و تقویت یکپارچگی بین جریان‌ها اصولگرایی است.

نظر شما