شناسهٔ خبر: 100643 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دولتی‌ها در واگذاری وظایف به بخش خصوصی مقاومت می‌کنند

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان‌های دولتی در روند واگذاری وظایف خود به بخش خصوصی مقاومت می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، علی اباذری درگردهمایی تخصصی که با حضور مدیران کنترل کیفیت، کارشناسان استاندارد آزمایشگاه‌های همکار، مراکز آموزشی و شرکت‌های خصوصی برگزارشد، اظهار کرد: بازرسان استاندارد سالانه بیش از ۳۰۰۰ بازرسی در سطح کشور انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از ۵۰۰۰ ترازوی ثابت، سیار و همکف و ۲۰ هزار نازل سوخت پمپ بنزین در کشور توسط بازرسان استاندارد بازرسی شد.

اباذری افزود: زمانی بود که سازمان ملی استاندارد در سال نمی توانست بیش از ۲۰۰ استاندارد ملی را تدوین کند ولی با تغییراتی که در روند واگذاری برخی وظایف به بخش خصوصی انجام شد سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ استاندارد در کشور تدوین و تجدید نظر شد.

اباذری ادامه داد: سال گذشته بیش از یک ملیون نفر ساعت آموزش درون و برون سازمانی برای مجموعه کارکنان سازمان ملی استاندارد برگزار شد که بدون شک این آموزش‌ها به افزایش کمی و کیفی عملکرد آنها منتهی می شود. ‌

معاون سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: طی چند سال گذشته تلاش شده بخشی از این وظایف به بخش خصوصی واگذار شود تا روند انجام آنها هم دقت و هم سرعت بیشتری بگیرد.

اباذری یادآورشد: واگذاری برخی وظایف استاندارد به بخش خصوصی موافقان و مخالفان زیادی دارد؛ چراکه واقعیت این است دستگاه های دولتی چندان مایل به کوچک شدن نیستند و دوست ندارند بخش خصوصی درروند فعالیت‌هایشان ورود پیدا کند.

وی تاکیدکرد: بخش خصوصی باید با مشارکت فعال، افزایش دانش و بینش و عملکرد قابل قبول بخش دولتی رابرای استفاده از ظرفیت‌هایش ترغیب کند.

اباذری گفت: درسالی که گذشت در مجموع ۱۵ استاندارد در استان البرز نهایی شد که این رقم بسیار کمتر از ظرفیت واقعی این استان به عنوان ایران کوچک است.

نظر شما