شناسهٔ خبر: 100608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

موگرینی: در "ساعت‌های حساس" هستیم

مذاکرات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتر خود نوشت: تمام تیم اتحادیه اروپا در حال کار روی مذاکرات است. ساعات سرنوشت ساز در این مذاکرات فرارسیده است.

به گزارش «نماینده» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتر خود نوشت: تمام تیم اتحادیه اروپا در حال کار روی مذاکرات است. ساعات سرنوشت ساز در این مذاکرات فرارسیده است.

"لوران فابیوس" وزیر امورخارجه فرانسه در بدو ورود به هتل محل مذاکرات گفت: اميدوارم اخرين جلسات مربوط به مذاكرات را برگزار كنيم و خيلي زود به نتيجه برسيم.

وزیر امورخارجه فرانسه گفت: امیدوارم که به مرحله پایانی این ماراتن رسیده باشیم. تصور می‌کنم اینطور باشد.
گفتنی است طرفین تا روز دوشنبه برای حل اختلاف ها تلاش می کنند اما توافق نهایی منوط به این است که آیا طرف غربی اراده لازم را خواهد داشت یا خیر، و باید دید امشب شاهد شام آخر مذاکرات هسته ای خواهیم بود.

همچنین یک مقام مسئول نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانبگفت: محورهایی که  سایت‌های خبری از برخی مفاد و بندهای برجام  منتشر کرده اند دقیق  نیست.

وی ادامه داد: مذاکره در مورد چند موضوع اختلافی هنوز ادامه دارد  و تا قبل از پایان  مذاکرات  و  نهایی شدن نگارش  بندهای مرتبط در متن برجام ٬  مطالبی از این دست صرفا گمانه زنی رسانه ای ارزیابی می گردد.

اکنون  نشست‌ها برای نگارش برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) با فشردگی بیشتری و در سطوح مختلف به جریان افتاده‌ است و تلاش طرفین بر این است تا هرچه می‌توانند از تعداد اختلافات و پرانتز های موجود در متن به منظور دست‌یابی به یک توافق خوب، کم کنند.

نظر شما