شناسهٔ خبر: 100552 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سوغات دیپلماتیک لاوروف از کرملین چیست؟/ وین در انتظار وزیر روسی

لاوروف/2 درست در اواسط روز شنبه بود که منابع روسی زمزمه عدم حضور قطعی لاوروف در وین را در نهایت به خبری واقعی تبدیل کردند. خبری که برای ساعاتی مذاکرات هسته ای را در شوک فرو برد!

به گزارش «نماینده»، طی ساعات اخیر انتظار بسیاری از خبرنگاران برای حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مذاکرات هسته ای میان ایران و اعضای ۱+۵ به نقطه پایان و فرجامی ختم نشد!

درست در اواسط روز شنبه بود که منابع روسی زمزمه عدم حضور قطعی لاوروف در وین را در نهایت به خبری واقعی تبدیل کردند. خبری که برای ساعاتی مذاکرات هسته ای را در شوک فرو برد!

عدم حضور لاوروف در محل مذاکرات هسته ای، آن هم پس از ارسال چندین نشانه مثبت در خصوص قطعی بودن توافق نهایی از سوی وی و معاونش سرگی ریابکوف، تاحدودی عنصر «احتیاط» را چاشنی تحلیل های ارائه شده درباره نتیجه نهایی مذاکرات کرد.

از آنجا که حضور لاوروف در محل مذاکرات مشروط به پیشرفت در قبال نقاط اختلافی شده بود، عدم حضور وی در روز شنبه مترادف با باقی ماندن نقاط اختلافی سرنوشت ساز میان طرفین مورد ارزیابی قرار گرفت.

منابع روسی می گویند احتمالا قرار است لاوروف امروز یکشنبه به وین بیاید! باید در انتظار ماند و مشاهده کرد که سوغات دیپلماتیک وزیر روسی از کاخ کرملین چه خواهد بود.

آیا حضور لاوروف پیام آور توافق نهایی میان ایران و اعضای ۱+۵ خواهد بود یا این بار نیز وزیر امور خارجه روسیه از باقی ماندن برخی اختلافات سخن می گوید.

لازم به ذکر است که با توجه به موضوعیت داشتن مکانیزم رفع تحریم های شورای امنیت در توافق نهایی، نقش آفرینی مسکو در این معادله تا حدود زیادی تعیین کننده خواهد بود.

نظر شما