شناسهٔ خبر: 100551 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ارزشمندترين قرارداد تاریخ فوتبال ایران+عکس

فوتبال‌دستی نکونام با بچه‌های محک جواد نکونام، فریدون زندی، کریم انصاری‌فرد، پژمان منتظری، هاشم بیگ زاده و کاظم برجلو بازیکنان فوتبال ایران روز شنبه ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۴ با ارزش‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران و شاید هم جهان را امضا کردند.

به گزارش «نماینده»، طرف دوم این قرارداد کودکان مبتلا به سرطان محک بودند. اين اولين باری نبود كه نكونام، زندی و برجلو براي ديدار با كودكان مبتلا به سرطان در محک حاضر می شدند. همين دو ماه پيش بود كه زندی برای ملاقات با كودكان به محک آمده بود. نکونام هم بارها به محک آمده و کاپیتان تیم کودکان در جام نوع‌دوستی بود. به گفته نكونام ديدار روز شنبه ۲۰ تیر به پيشنهاد پژمان منتظری شکل گرفت.

در این قرارداد قهرمانان فوتبال کشورمان عضو خانواده بزرگ محک شدند و نسبت به کودکان مبتلا به سرطان متعهد شدند كه آنان را هرگز فراموش نكرده و پيوند دوستیشان را هميشگي كنند. قهرمانان فوتبال قول دادند تا برای بازی و شاد كردن كودكان هر ۳ ماه یکبار به دیدارشان بيايند و ديگر دوستانشان را نيز با محک آشنا كرده و ايشان را به بازديد از این موسسه تشويق کرده و به خانواده بزرگ محک پیوند دهند.

قرارداد فوتبال و محک

اين قرارداد در حضور بنيانگذار و مديرعامل محک، جمعی از خبرنگاران و كودكان محک و خانواده‌های ايشان در ۴ بند به امضا رسيد. مفاد اين قرارداد تماماً بر پايه عشق به همنوع و مهرورزی است و بي شک ارزشمندترين قرارداد تاريخ فوتبال ايران و شايد هم جهان است.

در بندهاي این قرار داد آمده است:‌

ماده (۱) موضوع قرارداد

عبارت است از عضویت آقای ... در بین اعضای خانواده بزرگ محک، مطابق قوانین و مقررات آدم های خوب و مهربون، به منظور دوستی بیشتر و همیشگی عمو با کودکان محک.

ماده (۲) موضوع قرارداد

عمو از این به بعد هر چند وقت یکبار به دوستان کوچکش در محک سر می‌زند تا ما با او گل کوچیک و فوتبال دستی بازی کنیم و عکس بگیریم.

ماده (۳) موضوع قرارداد

عمو از این به بعد هر ۳ ماه یکبار چند تا دیگه از دوستای فوتبالیستش را هم به محک می‌آورد تا ما با او هم دوست شویم و او را هم عمو صدا کنیم.

ماده (۴) مدت قرارداد

این ماده از تاریخ ...۲۰./..۴../..۹۴ لغایت ... همیشه معتبر است. التزام طرفین به آن لازم الاجراست.

مدير عامل موسسه خيريه محک گفت: حضور ورزشكاران در محک نشانه اين است كه مسئوليت اجتماعی در بين افراد سرشناش نيز بسيار مورد اهميت است. در محك ما سعی می كنيم در فضای بيمارستان حال و هوای كودكی را برای كودكان مبتلا به سرطان همواره زنده نگه داريم و حضور ورزشكاران و افراد محبوب ما را در ساختن روزهایی شاد برای فرزندان کوچکمان در محک یاری می‎دهد و موجب بالا رفتن روحیه امید و مبارزه در مسیر درمان می‌شود. بسيار خرسنديم كه با حضور فوتبالیست‌های عزیزمان شور و شوقی پر از عشق و محبت را در بخش‌های بستری بيمارستان محك شاهد هستیم و قراردادی که ریشه در عشق و انسان دوستی دارد را زیر این سقف امضا کردیم.

سعيده قدس بنيانگذار محک در جمع اعضای تيم ملی حضور يافت و ضمن قدردانی از حضور جوانان ورزشکار ایران زمین گفت: ديدن شما ورزشكاران و اسطوره‌های ملی به ما این آرامش و اطمینان را مي‎دهد که عشق روزافزونی در بين جوانان ما در خصوص حوزه خیریه در حال شكل‌گيری است كه اين عشق برای آباد كردن اين مرز و بوم به بار خواهد نشست.

جواد نكونام كاپيتان تيم ملی در حاشیه این قرارداد انسان دوستانه گفت: همه تلاش تيم ملی فوتبال ایران برای خوشحال كردن هموطنان است. اميدواريم بتوانيم با تلاشمان لبخند رضايت را بر لبان مردم عزیزمان بياوريم. از اينكه در محک هستيم بسیار خوشحاليم و اميدواريم اين ديدارها بتواند در زمينه افزايش اميد به زندگي در كودكان و پيشبرد فرهنگ نوع‌دوستی موثر باشد. اميدوارم حس رفاقت بين اعضای تيم ملی سبب ترويج كمک به كودكان مبتلا به سرطان باشد.

مسابقات فوتبال دستی بین قهرمانان کوچک مبارزه با سرطان و قهرمانان ملی فوتبال

از صبح كه خبر آمدن فوتبالیست‌های تيم ملی به بخش‌ها رسيده بود کودکان سر از پا نمي‌شناختند و بي صبرانه منتظر آمدن تيم ملی بودند. با ورود اعضای تيم ملی، كودكان كه لباس ورزشی بر تن داشتند به استقبال آنها آمدند. اعضای تيم ملی به بخش‌ های مختلف بستری و همچنين اقامتگاه محک رفتند و با کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان دیداری صمیمانه داشتند. پس از آن مسابقه فوتبال دستی بین قهرمانان کوچک مبارزه با سرطان و قهرمانان ملی فوتبال برگزار شد. در این مسابقه سرشار از هیجان پدر و مادرها کودکان خود را تشویق می‌کردند.

امير فرزند ۱۲ ساله محک از خوشحالی اينكه در كنار اعضای تيم ملي بازی میكند چند بار حواسش پرت شد و گل خورد خنديد و گفت: من هيچ وقت به اين راحتی گل نمیخورم امروز اينطوری شدم.» سارا با تمام وجودش بالا و پایین می‌پرید.

ابوالفضل کودک ۳ ساله محک در آغوش هاشم بیگ زاده شیرین زبانی می کرد و معصومه فرزند ۱۱ ساله محک به فریدون زندی گفت:‌ عمو موهات چقدر قشنگه موهاتو به من می‌دی؟

به امید قهرمانی تمامی فرزندان محک در میدان مبارزه با سرطان

براي كودكان مبتلا به سرطان ديدن افراد مشهور، ‌ قهرمانان ورزشی و افرادی كه آنها را هميشه در قاب تلويزيون میبينند سرشار از شادی و اميد بخش است. اين ديدارها میتواند برای روحيه بخشيدن و بالا بردن اميد در كودک مبتلا به سرطان در مسیر مبارزه با بیماری تاثير گذار باشد. دیروز فضای بيمارستان برای همه كودكان كاملا فوتبالی بود و همه يك روز شاد و به یاد ماندنی را تجربه کردند. فوتبالیست‌ها و قهرمانان ملی کشورمان هم روزی پر از مهر و نوع دوستی را تجربه کردند و ارزشمندترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران را از امروز تا همیشه برای عشق ورزیدن به کودکان مبتلا به سرطان به امضا رساندند.

محک قدردان تمامی انسان‌هایی است که این موسسه را در رسیدن به این باور همراهی می‌کنند که سرطان پایان زندگی نیست.

به امید قهرمانی تمامی فرزندان محک در میدان مبارزه با سرطان

نظر شما