شناسهٔ خبر: 100541 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارش اقدامات حجت الاسلام طاهری در تعطیلات تیرماه صحن علنی +تصاویر

سیدعلی طاهری/2 روزهای ۶ تا ۱۹ تیرماه مجلس شورای اسلامی جلسه علنی نداشت تا نمایندگان بتوانند به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کنند.

به گزارش «نماینده» روزهای ۶ تا ۱۹ تیرماه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار نشده بود. سایت «نماینده» در راستای وظیفه اطلاع رسانی، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای حجت الاسلام سيدعلی طاهری نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي را در دو هفته سرکشی از حوزه انتخابیه منتشر می نماید: 

 

بررسي مشكلات روستاي جعفرآباد با حضور سيدعلي طاهري

مشکلات مردم روستاي جعفرآباد با حضور دكتر سيدعلي طاهري نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

در اين نشست صميمي علاوه بر روستائيان عزيز،بخشدار بهاران و مديران ادارات نوسازي مدارس، منابع طبيعي، آب منطقه اي، برق، بنياد مسكن و اوقاف و امور خيريه نيز حضور داشتند.

در اين نشست اعم مشكلات روستاي جعفرآباد (اجراي طح هادي، ايجاد سد، حفر چاه براي كشاورزان، جابجايي تيرهاي برق فرسوده، ساخت مدرسه ابتدايي، تعيين و تكليف سندهاي منازل اوقافي) مورد بررسي قرار گرفت و مسئولان نيز پاسخ هاي لازم را دادند و مقرر گرديد مشكلات در اسرع وقت حل شود.

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

همايش دهياران بخش مركزي گرگان باحضور دكتر سيدعلي طاهري

دكتر سيدعلي طاهري در همايش دهياران بخش مركزي گرگان به روستائيان عزيز به واسطه تشكيل شركت تعاوني دهياريهاي بخش مركزي گرگان تبريك گفت.

وي با بيان اينكه اعتبارات طرح هادي در روستاها توسط نمايندگان تقويت شده است، در خصوص قانون جامع دهياريها گفت: اين قانون در نوبت طرح در جلسه علني مجلس مي باشد و به زودي با تعدادي امضاي جديد از طرف نمايندگان پيگيري خواهيم كرد تا اين قانون هر چه سريعتر اجرايي شود.

دكتر طاهري در خصوص درجه دهياريها اظهار داشت: از مسئولان انتظار داريم تلاش بيشتري در ارتقاي درجه دهياريهاي استان اانجام داده تا حقي از استان گلستان ضايع نگردد.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس گفت: اختلاف سليقه بين شورا و دهيار باعث ركود در رسيدگي به كارها مي شود.

وي ادامه داد: دهياري و شوراهاي روستاها بايد با هم وحدت داشته باشند تا كارهاي روستا به نحو احسن پيش برود. و اين باعث مي شود تا صداي واحدي از روستا به گوش مسئولين برسد.

دكتر طاهري ضمن تشكر از دهياران و شوراها در رسيدگي به امور روستائيان عزيز ، از مهندس سميعي مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان درخواست كرد تا طرح هاي عمراني روستايي به طور كامل اجرا گردد.

وي همچنين از دستگاه اجرايي راه و شهرسازي خواست تا براي بهسازي جاده هاي روستائي تلاش بيشتري را انجام دهد.

همايش دهياران بخش مركزي گرگان با حضور دكتر سيدعلي طاهري نماينده مردم گرگان و آق قلا، مهندس سميعي مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان و دهياران بخش مركزي گرگان در روستاي زيارت برگزار گرديد.

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

ماهواره فساد را به خانواده مي آورد

حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيدعلي طاهري در جمع عزداران شهادت اميرالمومنين امام علي (ع) گفت: ماهواره فساد را به خانواده مي آورد.

سيدعلي طاهري گفت: در خطبه شعبانيه حضرت رسول اكرم(ص) فضائل ماه مبارك را برشمرده اند مثلا خوابش عبادت و نفس كشيدنش تسبيح است.

وي افزود: حضرت علي(ع) از رسول الله سوال كردند كه بهترين عمل در ماه مبارك رمضان چيست؟ حضرت رسول (ص) فرمود: بهترين عمل ترك گناه است. گناه نكردن بهترين عمل است چون گناه مثل آتش همه اعمال خوب را نابود مي كند. اگر مراقب نباشيم و در كنار كارهاي خوب از ما گناه سر بزند، گناهان اعمال خوب مستحب را نابود مي كند.

نماينده مردم گرگان و آق قلا گفت: خود گناهكار مي داند گناهاني دارد كه اگر مردم بفهمند آبرويش مي رود پس بايد قدري به فكر جبران باشيم.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: در روايات معصومين (ع) آمده است كه اگر مردم جائي گناهي انجام دهند خداوند هم باران رحمت الهي را در جاهاي ديگر مي بارد. باران را در جاهايي مي ريزد كه به درد مردم نخورد معصيت باعث مي شود باران رحمت الهي در غيرجاي لازم مي بارد.

دكتر طاهري با بيان اينكه ماهواره فساد را به خانواده مي آورد گفت: بخشي از طلاق ها مربوط به فيلم هاي ماهواره اي است. متأسفانه در خانه روزه گيران ما هم ماهواره است كه خداوند اين توقع را ندارد اين گناهان باعث مي شود بركات زمين برود.

وي افزود: عاقبت كساني كه كارهاي بد انجام مي دهند اين است كه خود اين آدم ها ، آدم بدي مي شود و آيات الهي را تكذيب خواهد كرد. آدم خوب اگر هم گناه كرد استغفار مي كند و خوشحال نيست و خود را سرزنش مي كند ولي اگر گناهان ادامه داشته باشد كار او به تكذيب آيات الهي و به تكذيب خداوند مي رسد. و مي گويد كجاي قرآن نوشته!.

سيدعلي طاهري در پايان گفت: خداوند ان شاء الله به همه توفيق ترك گناه و معصيت را عنايت فرمايد

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

امروز ماهواره يكي از ابزارهاي شيطان است

سيدعلي طاهري گفت: امروز ماهواره يكي از ابزارهاي شيطان است

دكتر سيدعلي طاهري در جمع روزه داران شهرستان گرگان در مسجد سلمان فارسي گفت: اين تصور كه شيطان از طرف خداوند مأمور شده ما را امتحان كند اين تصور درستي نيست . شيطان مامور به عبادت خدا بوده ولي تمرد كرد.

وي گفت: چه عاملي باعث شده بود كه شيطان از فرمان خدا سرپيچي كند در وجود اين جن نفس اماره وجود دارد شيطان از اجراي دستور الهي سرپيچي كرد و استكبار ورزيد و از مقام قرب الهي مترود شد.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: جمله معروف( دلم خواست) هم نفس اماره است. چگونه بفهميم كه اين حرف ما مطلب شيطان است.هر چه نقطه مقابل امر خداست فرمان نفس اماره است.

وي افزود: در ماه مبارك رمضان كه شيطان زنجير است گناه كمتر مي شود ولي نفس اماره بعضي ها را وادار به گناه مي كند.ما روزه مي گيريم تا نفس اماره را كنترل كنيم و محرمات را ترك كنيم.نفس اماره استاد شيطان است و چاره نفس اماره رحمت الهي است. اگر خدا رحم كند شيطان و نفس اماره نمي توانند كار كنند.

دكتر سيدعلي طاهري گفت:كنترل نفس و كنترل شيطان فقط يك راه دارد بايد فقط حرف خدا را گوش كنيم تاشيطان و نفس اماره شكست بخورند. حرف خدا را گوش كنيم و امر خدا را براي خودمان سخت جلوه ندهيم انسان ها بعضي ها خودشان استاد شيطان هستند. خودشان گناه مي كنند و بقيه را هم امر به منكر مي كنند.

وي گفت: امروز ماهواره يكي از ابزارهاي شيطان است قدرتهاي امروز از طريق ماهواره فساد ايجاد مي كنند ابزار شيطان است آمار تكان دهنده سازمان هاي امنيتي اعلام كرده اند بسياري از طلاق ها در سال اول ازدواج رخ مي دهد اين هم دستاورد ماهواره است و بايد خودمان را حفظ كنيم

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

تحریم‎ها نتیجه فتنه 88 است/ کسانی که نتوانستند از امام انتقام بگیرند می‎خواهند از نظام و یادگار امام انتقام بگیرند
 
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‎ها نتیجه فتنه 1388 است، خیانت فتنه‎گران دشمنان را امیدوار کرد که اگر تحریم‎ها را تشدید کنند به خواسته‎های خود خواهند رسید.
حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری در مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی در مسجد جامع شهرستان گرگان اظهار کرد: سال‎های منتهی به 1388 بیشترین مراوده کشورهای دنیا با ایران صورت گرفت آنها فهمیدند که ایران به کشوری قدرتمند در دنیا تبدیل شده اما خیانت فتنه‎گران دشمنان را امیدوار کرد که اگر تحریم‎ها را تشدید کنند به خواسته‎های خود خواهند رسید.

 

اقدامات علی طاهری در حوزه ی انتخابیه


* شهادت شهید بهشتی چهره نفاق را در کشور تا حد زیادی برملا کرد
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص شخصیت شهید بهشتی گفت: گرچه شهید بهشتی تا قبل از شهادت ناشناخته بود اما تا الان نیز ابعاد شخصیتی این بزرگوار به درستی شناخته نشده است، همه با اسم شهید بهشتی آشنا هستیم اما به فرموده امام راحل «مظلومیت شهید بهشتی در مقابل شهادت ایشان قابل مقایسه نیست».
طاهری با تاکید بر اینکه شهادت شهید بهشتی چهره نفاق را در کشور تا حد زیادی برملا کرد، گفت: مظلومیت آن بزرگوار با شهادتش آشکار و حقانیت‎اش اثبات شد لذا برای تبیین شخصیت آن شهید باید بیشتر کار شود.
وی یکی از خدمات به یاد ماندنی آیت‎الله شهید بهشتی را تدوین قانون اساسی ذکر کرد و افزود: تصویب قانون اساسی در طول سالیان مختلف تاکنون برای مشکلات کشور و دفاع از مسلمات نظام اسلامی بسیار موثر واقع شد.


* شهید بهشتی یکی از برجسته‎ترین شخصیت‎های تراز اول و در کنار امام راحل بود
طاهری به صلابت و اقتدار شهید بهشتی در جلسات و مذاکرات خبرگان رهبری و ویژگی‎های رئیس‎جمهور اشاره کرد و گفت: عده‎ای برای این انقلاب خواب دیده بودند که برای این کشور لازم نیست که حتما رئیس‎جمهور باید مسلمان باشد کشوری که 98 درصد به کیفیت جمهوری اسلامی رای داده بودند می‎خواستند رئیس‎جمهور نامسلمان بنگارند اما شهید بهشتی نگذاشت.
وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی یکی از برجسته‎ترین شخصیت‎های تراز اول و در کنار امام راحل بود، ابراز داشت: کسانی که امام راحل را قبول نداشتند و شرایط به آنها اجازه نمی‎داد که به امام بد بگویند به شهید بهشتی و یارانش اهانت می‎کردند.
طاهری ادامه داد: امروز گاهی اوقات در شرایطی که مقام معظم رهبری مسائل مهمی را مطرح می‎کنند برخی از کسانی که روزی بعد از امام تلاش کردند شخصیت مقام معظم رهبری را کوچک کنند اما موفق نشدند امروز تلاش می‎کنند تا اهداف خود را پیاده کنند.
وی تاکید کرد: شرایط جوری نیست که بگذاریم عده‎ای بخواهند به ولایت‌فقیه حمله کنند لذا این افراد یاران ایشان همچون آیت‎الله مصباح را در معرض هجوم ناجوان‌مردانه قرار دادند، وقتی می‎بینند ترور شخصیت جواب نمی‎دهد دست به ترور شخص می‎زنند.
 
* پایه‎های نظام اسلامی روی خون امثال شهید بهشتی پابرجاست
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در هفت تیر و هشت شهریور سال 1360 حقیقت دیگری آشکار شد، این نظام، نظامی است که خداوند به آن عنایت دارد و با تمام توطئه‎ها و هجمه‎های دشمنان مسیر خود را ادامه می‎دهند امثال شهید رجایی و باهنر که از استوانه‎های انقلاب بودند با خون خود باعث استحکام پایه‎های انقلاب شدند.
طاهری با تاکید بر اینکه پایه‎های نظام اسلامی روی خون امثال شهید بهشتی پابرجاست، گفت: شهدا اجازه نمی‎دهند که انقلاب اسلامی از مسیر اصلی منحرف شود.
وی با اشاره به فتنه 88 گفت: فتنه سال 1388 با برنامه‎ریزی 20 ساله طراحی شد و هشت ماه دوران سخت و سهمگین بعد از انتخابات سال 1388 تا 9 دی بر انقلاب اسلامی تحمیل شد که با تدبیر و هوشمندی مثال‎زدنی مقام معظم رهبری این فتنه مدیریت شد.


* دست آشکار آمریکا، اسرائیل و نظام سلطه در فتنه 1388 برملا شده است
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه‎ای که به تعبیر برنامه‎ریزان اصلی آن، اگر مقام معظم رهبری یک قدم عقب‎نشینی می‎کردند وضعیت کشورمان بدتر از افغانستان و عراق بود این سخن ما نیست بلکه محمدعلی ابطحی از پایه‎گذاران فتنه بر این مسئله اشاره کرده است.
طاهری با اشاره به اینکه دست آشکار آمریکا، اسرائیل و نظام سلطه در فتنه 1388 برملا شده است، گفت: جای تاسف است برخی از افراد همچنان از فتنه‎گران دفاع می‎کنند انتظار از مسئولان این است که در مقابل چنین مواضعی سکوت نکنند چرا باید اجازه داده شود صریحا عده‎ای بخواهند از فتنه‎گران دفاع کنند کسانی که قطعا قصد براندازی نظام اسلامی را داشتند.
وی تاکید کرد: کسانی که قائل هستند جریان فتنه 1388 برای براندازی نظام اسلامی طراحی شده بود در مقابل این فتنه نباید سکوت کنند انتظار شهید بهشتی این است که پاسدار خونش باشیم اگر شهید بهشتی در تبیین آموزه‎های امام راحل در خون خود غلطتید و جان داد امروز همان وظیفه بر گردن ما است.
 
* دولت دلسوزی دارند نگرانی ما از این است نکند به طرف مقابل خوش‎بین باشند
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که نتوانستند از امام خمینی (ره) انتقام بگیرند امروز می‎خواهند از نظامِ امام و یادگار امام یعنی «مقام معظم رهبری» انتقام بگیرند که نباید سهل‎انگار باشیم.
طاهری گفت: کسانی که مسئولیت دارند همانطور که شهید بهشتی در راه امام راحل جان داد اکنون باید برای حفاظت از حرف امام و بهترین مفسر آثار امام در صحنه باشیم و کوتاه نیائیم.
وی دشمن‎شناسی را یکی از ویژگی‎های برجسته شهید بهشتی ذکر کرد و گفت: نباید از دشمن غافل شویم نباید تصور کنیم دشمن دست از دشمنی برمی‎دارد باید پای میز مذاکره با صلابت و اقتدار از خون شهدا پاسداری شود همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به تیم مذاکره‎کننده کشورمان به عنوان فرزندان انقلاب اعتماد داریم اما طرف مقابل نامرد است و روی حرف خود نمی‎ایستد.
طاهری در خصوص تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‎ای گفت: گرچه کار مجلس شورای اسلامی در این زمینه خیلی دیر انجام شد اما این طرح می‎تواند حافظ خون شهدای هسته‎ای باشد، تیم‎مذاکره کننده نباید از این بترسد که مجلس پای کار آمده است ما می‎دانیم که مسئولان و دولت دلسوزی دارند نگرانی ما از این است که نکند به طرف مقابل خوش‎بین باشند.
وی با اشاره به اینکه آژانس و نظارت آژانس برای ما جای نگرانی دارد، ابراز داشت: برخی فکر می‎کنند آژانس در یک سال اخیر تا به حال همراهی خوبی کرده است اما آژانس کاملا سیاسی است، آنها اگر قرار است واقعا نگران ایران به سمت سلاح هسته‎ای باشند چرا یک‌بار آژانس به آمریکا و اسرائیل تذکر نمی‎دهد و رفتار صادقانه ندارد.


* ناچارند حقوق هسته‎ای ایران را بپذیرند
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی گروه 1+5 سلاح هسته‎ای دارند، گفت: همه این گروه از سلاح هسته‎ای برخوردار هستند لذا اگر محکم بایستیم و در مقابل زیاده‎خواهی‎های آنان عقب‎نشینی نکنیم آنها ناچار می‎شوند حقوق هسته‎ای ایران را بپذیرند.
طاهری گفت: سال‎های منتهی به 1388 بیشترین مراوده کشورهای دنیا با ایران صورت گرفت آنها فهمیدند که ایران به کشوری قدرتمند در دنیا تبدیل شده است اما خیانت فتنه‎گران در سال 1388 دشمنان را امیدوار کرد که اگر تحریم‎ها را تشدید کنند به خواسته‎های خود خواهند رسید.


* قوه‌قضائیه در برخورد با دانه‎درشت‎ها با هیچ جناحی تعارف نکرده است
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی از صلابت قوه‌قضائیه تشکر کرد و گفت: قوه‌قضائیه در برخورد با دانه‎درشت‎ها با هیچ جناحی تعارف نکرده و انتظار داریم فرق بین خادم و خائن به ملت در احکام دیده شود در بین هزاران مسئولی که در دولت‌های مختلف به مردم خدمت کردند باید با خائنان برخورد قاطع شود محاکمه افراد خائن سبب اعتماد مردم به مسئولان می‎شود.
طاهری تحریم‎ها را نتیجه فتنه 1388 خواند و اظهار کرد: ملت ایران یک ملت عاشورایی است اگر آب را بر روی ما ببندند دست‎هایمان را به نشانه تسلیم بالا نمی‎بریم و جای تاسف است که مشکل آب را به تحریم‎ها گره می‎زنند.
وی تاکید کرد: باید با حفظ اصول تلاش کرد تا تحریم‎ها برداشته شود ملت ایران برای تیم مذاکره‎کننده دعا می‎کند تا در دفاع از حقوق ملت ایران و شهدای هسته‎ای موفق شوند.

 

بازدید دكتر سيدعلي طاهري از چهارراه مرگ آق قلا

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

گزارش تصويري احیای شب19 ماه رمضان در مسجدالرضا(ع) با حضور دكتر طاهري

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

حضور دكتر سيدعلي طاهري در محل انس با قرآن كريم روستاي گوزن فارس

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

بازديد دكتر سيدعلي طاهري از مسكن مهر گرگان

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

ملاقات عمومي دكتر سيدعلي طاهري نماینده مردم گرگان و آق قلا

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

دولت دلواپس قانون امر به معروف و نهی از منکر نباشد
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر ضرری برای دولت ندارد، گفت: انتظار مجلس از دولت این است که آنقدر دلواپس قانون امر به معروف و نهی از منکر نباشد.
حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری در جمع مردم روزه‎دار شهر گرگان در مسجد آذربایجانی‎های مقیم گرگان ضمن تسلیت ایام شهادت مولی‎الموحدین امام علی (ع) ‎اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر فضولی کردن در کار دیگران نیست، ترویج این فریضه الهی در جامعه اسلامی وظیفه آحاد مردم است.
وی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال 1368 به فرمان مقام معظم رهبری راه‎اندازی شد، تصریح کرد: اگر واجبی در جامعه کم‌رنگ شده و مورد غفلت قرار گیرد، ستاد در راستای احیا و تبلیغ آن اهتمام می‎کند.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از زمان تشکیل وظایف خود را در نهایت کمبود امکانات و ضعف‎های اداری و مالی انجام داده است.
 
طاهری با اشاره به اینکه بر اساس اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر یک واجب مهم دینی و شرعی است، افزود: در این ماده قانونی سه وظیفه مهم مورد تاکید قرار گرفته است که در این راستا مردم نسبت به مردم، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت وظیفه دارند که امر به معروف و نهی از منکر کنند.
 
پس از گذشت یک‌ماه قانون امر به معروف به دستگاه‎های اجرایی ابلاغ نشد
وی با اشاره به اینکه از ابتدای شکل‎گیری انقلاب درباره اصل هشتم، قانونی وضع نشد، گفت: این اصل در دوره‎های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی مطرح و متوقف شد و در مجلس نهم مجددا آغاز و بعد از دو سال جلسات متعدد با افراد فعال در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تبدیل به قانون شد.
طاهری بیان داشت: در هنگام بررسی طرح، دولت اشکالاتی مطرح کرد که برای مجلس قانع‎کننده نبود و کمیسیون فرهنگی مجلس از این طرح دفاع کرد، با همه این تفاسیر طرح به تائید شورای نگهبان رسید و سپس به دولت ابلاغ شد اما پس از گذشت یک‌ماه از این قانون، دولت این قانون را به دلیل نگرانی‎هایی که داشت به دستگاه‎های اجرایی ابلاغ نکرد.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت نامه‎ای حدود چهار صفحه به مقام معظم رهبری نوشت که ایشان نامه رئیس‎جمهور را به شورای حل‌اختلاف قوا ارجاع دادند، البته مجلس توقع داشت که دولت از قانون امر به معروف و نهی از منکر استقبال کند، چراکه این قانون در مقایسه با آیات قرآن یک گام بسیار کوچک برداشته است.
 
وی بیان داشت: برای رفع نگرانی دولت، نهایت ارفاق در قانون مذکور صورت گرفته بود و مجلس شورای اسلامی انتظار داشت بعد از 30 سال و اندی از پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین اصل قانون و مهم‌ترین دستور خدا مورد استقبال دولت قرار گیرد.
این مسئول افزود: قانون مذکور در شورای حل‌اختلاف قوا تحت بررسی است و نتیجه هر آنچه اعلام شود ما مطیع قانون و اوامر رهبر معظم انقلاب هستیم و آن را پیگیری خواهیم کرد.
طاهری به یکی از موارد تصویب شده در قانون مذکور پرداخت و گفت: اگر گروهی از مردم تشکلی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در قالب تشکل‎های مردم‌نهاد تشکیل دادند وزارت کشور به آنها مجوز بدهد، و چون نگران بودیم ممکن است برخی دولت‎ها همکاری نکنند، این موضوع را قانونی کردیم، هدف مجلس دولت خاصی نبوده است و انتظار از دولت این است که نسبت به قانون مذکور خویشتن‎دار باشد.


نسبت به نقد منصفانه باید برخورد منصفانه صورت بگیرد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به حمایت از تیم مذاکره‎کننده هسته‎ای پرداخت و بیان داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آحاد مردم وظیفه داریم از تیم مذاکره‎کننده دفاع کنیم البته این مهم بخشی از دستور است و همه دستور نیست و بخشی که رعایت خطوط قرمز مورد تاکید است نیز باید رعایت شود.
طاهری به انتقاداتی که نسبت به عملکرد تیم مذاکره‎کننده می‎شود اشاره کرد و گفت: آقایان منتقدان را کاسبان تحریم معرفی می‎کنند، آیا کسانی که نقد می‎کنند کاسبان تحریم هستند، ما معتقدیم که باید نقد منصفانه صورت بگیرد اما نسبت به نقد منصفانه باید برخورد منصفانه صورت بگیرد.
 
وی در خصوص طرح الزام دولت به حفظ حقوق دستاوردهای هسته‎ای بیان داشت: چرا دولت با این مصوبه مجلس شورای اسلامی مخالفت کرد ما انتظارمان از دولت این است که برخورد منطقی را مبنای مواضع خود قرار دهد.
طاهری با اشاره به اینکه طرح حقوق هسته‎ای در راستای صیانت از منافع ملی مطرح شد و به تصویب رسید، گفت: بر این اساس هر گونه توافق باید با رعایت الزامات صورت بگیرد، مجلس شورای اسلامی از مذاکرات چیزی بیشتر از مردم و آنچه رسانه‎ها بیان می‎کنند نمی‎داند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از خواسته‎های رهبری در قانون الزام دولت از حفظ دستاوردهای هسته‎ای گنجانده شده و مجلس به دولت ارفاق کرده است، ابراز داشت: این مصوبه ضرری برای دولت ندارد که ناراحت شده است

حضور دكتر سيدعلي طاهري در مراسم جشن رمضان كميته امداد گرگان

حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيدعلي طاهري نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي در مراسم جشن رمضان اداره كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان گرگان در سالن اجتماعات سازمان تبليغات اسلامي استان حضور يافت و از درخت آرزوها دو پاكت را براي كمك به ايتام نيازمند برداشت.

برنامه درخت آرزوها برنامه اي بود كه ايتام آرزوهاي خود را نوشته و درون پاكتي قرار دادند و به درختي وصل كردند و خيرين داوطلب نيز يك پاكت را انتخاب مي كنند و آرزوي درون آن را اجابت مي كنند.

تقدير از مدجويان تحت پوشش كميته امداد نيز از ديگر برنامه هاي این مراسم بود.

 

دكتر طاهري در جمع نمازگران روستاي باغ گلبن

حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيدعلي طاهري نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي در جمع نمازگزاران و روزه داران روستاي باغ گلبن حضور يافت و در مورد مسائل و مشكلات روستا توضيحاتي را ارائه دادند.

دكتر طاهري گفت: خداوند متعال روزه را براي انسان واجب كرد تا ما بتوانيم باتقوا بشويم و يكي از فوايد تقوا اين است كه خدا اعمال انسان را قبول مي كند.

وي افزود: روزه به انسان كمك مي كند تا اعمال ديگر ما هم قبول درگاه الهي قرار بگيرد در واقع نياشاميدن و نخوردن نيز مقدمه اي براي پرهيز از گناه محسوب مي شود.

نماينده مردم گرگان و آق قلا گفت: روزه گرفتن فقط اين نيست كه انسان چيزي نخورد و آبي ننوشد بلكه بالاتر از اينها ، چشم و زبان و گوش انسان هم روزه باشد. كسي كه روزه مي گيرد بايد چشم خود را از گناه محفوظ نگه دارد ، زبان و گوش خود را از غيبت محفوظ نگه دارد.

حجت الاسلام والمسلمين دكتر طاهري همچنين در ادامه در خصوص مسايل و مشكلات روستا، از جمله آب شرب ، طرح هادي ، و كف پوش سالن ورزشي روستا سخناني را ايراد فرمودند.

در پايان دكتر طاهري از امام زاده اين روستا، باشگاه بدن سازي و سالن ورزشي اين روستا بازديد به عمل آورد.

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

حضور دكتر طاهري در ارتباط مستقيم فرمانده نيروي انتظامي استان گلستان با مردم

حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيدعلي طاهري نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي به همراه فرمانده نيروي انتظامي استان گلستان و ديگر مسئولان انتظامي در جلسه ارتباط مستقيم با مردم در مسجدالرضا(ع)(آذربايجانيهاي مقيم گرگان) پاسخگوي مراجعه كنندگان بود.

در اين جلسه سردار فرمانده نيروي انتظامي باتفاق معاونين و ديگر مسئولان نيروي انتظامي استان، مشكلات مراجعه كنندگان را مورد بررسي و پيگيري قرار داد.

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

بازديد دكتر سيدعلي طاهري از نمايشگاه قرآن و عترت در گرگان

حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيدعلي طاهري نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي از نمايشگاه قرآن و عترت واقع بازديد نمودند.

در اين مراسم كه حجت الاسم مهدوي رئيس فرهنگ و ارشاد گرگان نيز حضور داشت ، دكتر سيدعلي طاهري از غرفه هاي موجود در اين نمايشگاه و محصولات آنها بازديد نمودند.

اين نمايشگاه با حدود 30 غرفه به مدت يك هفته تا سيزدهم تير ماه به كار خود ادامه خواهد داد.

بازديد كنندگان مي توانند از ساعت 18 الي 24 بازديد نمايند و از محصولات متنوع و نرم افزارهاي قراني مورد نظر خود را اين نمايشگاه تهيه نمايند. این غرفه ها با عناوینی همچون عفاف و حجاب، انیمیشن های قرآنی، نرم افزارهای قرآنی، سخت افزارهای قرآنی، سیمای انسان در قرآن و هنر قرآني فعالیت می کنند و چند غرفه، ویژه ناشرین قرآنی است.

در اين نمايشگاه برنامه هايي همچون شب شعر نيايش و نشست با موسسات قراني و همچنين محفل انس با قران كريم نيز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

جلسه مجمع نمايندگان استان با مديركل آموزش و پرورش گلستان

جلسه اي به منظور بررسي مسائل آموزش و پرورش استان گلستان با حضور نمايندگان استان در محل اداره كل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيدعلي طاهري نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي در مورد كيفيت تحصيلي دانش آموزان و رشد آموزش و پرورش در ارتقاي مسايل آموزشي و كيفيت آنها سخناني را ايراد فرمودند.

دكتر طاهري همچنين درباره لزوم رسيدگي بيشتر به معيشت فرهنگيان و پروژه هاي ساختماني آموزش و پرورش و رشد دانشگاه فرهنگيان نيز مسائلي را مطرح نمودند

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

بررسي مشكلات دانشكده فني و مهندسي گرگان با حضور دكتر سيدعلي طاهري

وي همچنين عدم برنامه ريزي در جذب دانشجو بدون درنظرگرفتن ساختمان و زيرساخت دانشگاه در چند سال گذشته را يكي ديگر از مشكلات اين دانشكده دانست و گفت: طي جلسه اي كه با وزير علوم داشتيم، مقرر گرديد آقاي وزير بازرس ويژه اي را براي بررسي مشكلات اين دانشكده به گرگان اعزام كند.

سخنگوي كميسيون فرهنگي فرهنگي مجلس گفت: پیگیری های لازم براي رفع مشکلات اين دانشكده را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

دیدار دكتر سيدعلي طاهري با اتراچالي جانباز شيميايي دوران دفاع مقدس

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

ديدار دكتر سيدعلي طاهري و جمعي از روحانيون با حضرت آيت ا... العظمي علوي گرگاني

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

دیدار دکتر طاهری با مدیر کل ورزش و جونان

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

حضور حجت الاسلام والمسلمين در مساجد گرگان

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

حجت الاسلام سيدعلی طاهری در حوزه انتخابیه

 

ديدار دكترطاهري با مردم پنج شنبه 18 تيرماه94

حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيدعلي طاهري با مردم چهره به چهره در روز پنج شنبه 18 تيرماه94 ديدار كرد.
در این دیدار صميمي مردمی که با استقبال پرشور مردم همراه بود، حجت الاسلام والمسلمين طاهري به پاسخگویی به مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات لازم را جهت پيگيري مشكلات آنان را صادر نمود .
اين ديدار صميمي در دفتر كار نماينده واقع در خيابان خميني(ره) آفتاب 13- برگزار شد .

اقدامات علی طاهری در حوزه ی انتخابیه

اقدامات علی طاهری در حوزه ی انتخابیه

اقدامات علی طاهری در حوزه ی انتخابیه

 

نظر شما