شناسهٔ خبر: 100492 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب اقامه می شود

برنامه روز عید فطر از ساعت ۷ صبح با تلاوت قرآن و مدیحه‌سرایی آغاز و نماز عید سعید فطر نیز رأس ساعت ۸ صبح به امامت ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای اقامه خواهد شد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام یدالله شیرمردی رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه) در محل این ستاد برگزار شد، با اشاره به اقامه نماز عید سعید فطر، اظهار داشت: مطابق تقویم عید سعید فطر شنبه آینده خواهد بود، اما به محض اعلام عید فطر از سوی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، آمادگی برگزاری نماز عید سعید فطر را در روز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) را داریم.

وی در ادامه به اقامه نماز جمعه توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نماز عید سعید فطر امسال به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران با اشاره به کمیته های برگزاری نماز عید فطر، گفت: طبق تمهیدات کمیته حمل و نقل این ستاد از ساعت چهار صبح روز عید، متروی تهران آماده انتقال نمازگزاران به مصلای تهران است، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۵۰ دستگاه خودروی ون در روز برگزاری نماز عید سعید فطر آماده انتقال نمازگزاران به مصلای تهران  هستند.

وی افزود:کمیته بهداشت و درمان و امداد و نجات نمازگزاران را به صورت رایگان نمازگزاران را بیمه می‌کنند، کمیته انتظامات و اجرائیات که در آن سه هزار نفر هستند کار هدایت مردم را انجام می‌دهند برای روز عید فعال خواهند بود.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در ادامه به تشکیل کمیته مدیریت مصلی و کمیته روحانیون اشاره کرد و گفت: کمیته رسانه‌های دیداری و نوشتاری و مجازی علاوه بر کار اطلاع‌رسانی کار فرهنگ‌سازی را نیز انجام می‌دهد.

شیرمردی افزود: ناوگان متروی تهران و اتوبوسرانی از اذان صبح تا اذان ظهر به صورت رایگان مردم تهران را به سمت مصلی و از مصلی به نقاط مختلف شهر منتقل می‌کنند.

وی در ادامه به تهمیدات انجام شده در خصوص وساطب نقلیه نمازگزاران گفت: به تعداد کافی پارکینگ برای نمازگزاران در نظر گرفته شده است، یک پارکینگ ۶ الی ۷ هزار نفری در شمال مصلی امام خمینی (ره) و همچنین پارکینگ عباس‌آباد در جنوب مصلی که ۴ الی ۵ هزار ظرفیت پارک ماشین دارد، در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران ادامه داد: پارکینگ‌های بیهقی، بنیاد مستضعفان، استانداری تهران، راه‌آهن و وزارت راه، ظرفیت ۴ الی ۵ هزار ماشین را دارند که برای روز اقامه نماز در نظر گرفته شده‌اند.

شیرمردی خاطرنشان کرد: برنامه روز عید فطر از ساعت ۷ صبح با تلاوت قرآن و مدیحه‌سرایی آغاز و نماز عید سعید فطر نیز رأس ساعت ۸ صبح به امامت ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای اقامه خواهد شد.

وی افزود: درهای مصلی از اذان صبح به روی مردم باز خواهد شد و دو ایستگاه مترو در جنوب و شمال مصلی فعال است، همچنین اتوبوس‌های شرکت واحد از شب قبل از عید در میادین و مساجد مستقر هستند که بعد از نماز صبح نمازگزاران را به سمت مصلی تهران منتقل خواهند کرد.

نظر شما