شناسهٔ خبر: 100475 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

استعفای دست جمعی نمایندگان فارس در اعتراض به دولت + جزئیات

مجلس// ۱۸ نماینده مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس در اعتراض به انتخاب استاندار جدید فارس صحن علنی مجلس را ترک کردند و استعفای خود را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند.

به گزارش «نماینده» ۱۸ نماینده مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان استعفای خود را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند.

مجمع نمایندگان استان فارس در اعتراض به انتخاب استاندار این استان در جایگاه هیأت رئیسه حضور یافتند و پس از گفت‌وگو و رایزنی با ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت کوتاهی، با تقدیم استعفای خود به هیأت رئیسه، به صورت دسته جمعی صحن علنی مجلس را ترک کردند.

به گزارش «نماینده» محمد حسین دوگانی در گفتگو با مهر از استعفای دسته جمعی نمایندگان استان فارس در اعتراض به انتصاب استاندار جدید خبر داد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدا استیضاح وزیر کشور را از طرف ۵ میلیون مردم استان فارس، ائمه جمعه و اصولگرایان استان ارائه دادیم و در پی عدم اعلام وصول هیات رئیسه، ۱۰ نماینده استان فارس استعفای دسته جمعی دادیم.

وی تاکید کرد: این استعفا در حمایت از مردم فارس بود.

دوگانی با انتقاد از عدم توجه دولت به خواست مردم در انتصاب استاندار فارس، گفت: مردم استان فارس خواستار انتصاب استاندار قوی هستند، زیرا در یک دهه گذشته این استان مدیریت درستی نداشته است.


جزئیات ترک جلسه علنی مجلس از سوی نمایندگان استان فارس

همچنین عنایت‌الله هاشمی در گفت‌وگو ‌با تسنیم در شیراز، اظهار داشت: علت ترک جلسه امروز مجلس توسط نمایندگان استان فارس، عدم اهمیت وزارت کشور به گزینه‌های پیشنهای استانداری فارس توسط نماینده ولی فقیه در استان فارس، نمایندگان مردم استان در خبرگان رهبری و مجمع نمایندگان فارس است.

وی با اشاره به اینکه پنج گزینه معرفی شده به دولت همسو با دولت بوده‌ است، بیان کرد: مجمع نمایندگان استان فارس مخالف انتصاب افراد دیگر در این استان، به‌ویژه مدیرانی است که سابقه استانداری ندارند.

هاشمی با تأکید بر اینکه باید خواسته نماینده ولی فقیه در استان فارس، نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در مورد انتصاب استاندار مورد توجه رئیس‌جمهور و وزیر کشور باشد، خاطرنشان کرد: استان فارس با وضعیت موجود به استانداری بومی و شایسته مدیریت نیاز دارد.

وی تصریح کرد: باید استانداری در این استان منصوب شود که استان پهناور فارس و مشکلات آن را بشناسد و بتواند قدمی برای رفع مشکلات موجود بردارد، نه اینکه استانداری منصوب شود که تمام زمان خود را برای شناسایی استان صرف کند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان امروز درخواست خود را مبنی بر استیضاح وزیر کشور به هیئت رئیسه ارائه کرده خواستار اعلام وصول آن شدند و در صورتی که انجام نشود، استعفا می‌دهند.


بنا بر این گزارش اوایل تیر ماه سید محمد احمدی از سمت استانداری فارس برای شرکت درانتخابات مجلس استعفا داد و وزیر کشور در حکمی خلیل رضاییان را به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد. خلیلیان پیش از این انتصاب، معاونت هماهنگی عمرانی و توسعه وبرنامه استانداری فارس را بر عهده داشت.

نظر شما