شناسهٔ خبر: 100437 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

بیانیه شدید اللحن انجمن جانبازان قطع نخاعی به مسئولان بنیاد

بیانیه 43 انجمن جانبازان نخاعی دراقدامی بی سابقه، به دلیل برخورد حذفی با یکی از نیروهای خدوم وارزشی، به مسئولان بنیادشهید وامورایثارگران هشدارداد.

 به گزارش «نماینده» به نقل از روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، این انجمن با انتشاربیانیه ای شدیداللحن و هشدارآمیز خطاب به مسئولان بنیاد، آنان را از عواقب چنین اقدامات  نسنجیده ای برحذر داشت.  

متن کامل بیانیه انجمن جانبازان  به این شرح است:

بسم الله الرحمن االرحیم

"من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب بدست نا اهلان و نامحرمان بیافتد. "

                                                                                                                  امام خمینی (ره)

بی شک یکی از مقدس ترین ارگانهای نظام جمهوری اسلامی بنیاد شهید می باشد، و نیز بلاتردید این قداست ناشی از قداست خون صدها هزار شهید و جانباز و آزاده است که پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم و شاخ و برگ آن را بارور نموده اند ولازمه این قداست آن است که مدیران و مجموعه بنیاد شهید نیز بویی از آن برده باشند.

متاسفانه خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جامعه جانبازی هر از گاهی مشاهده می نماید که عناصری در این نهاد مقدس بکارگرفته می شوند که نه تنها با فرهنگ ایثاروشهادت بیگانه و هیچ انگیزه ای برای خدمت صادقانه به جامعه هدف ندارند، بلکه مانع خدمات نیروهای ارزشی و خدوم به جانبازان و ایثارگران در این مجموعه می شوند.

اخیراً شاهد برخورد مدیر عامل یکی از شرکتهای مجموعه بنیاد با یکی از مدیران ولایی انقلابی، رزمنده، خدوم لایق با خلاصه سوابق زیر بوده ایم:

۱- تاسیس آسایشگاه ثارا ... در سال ۶۰ و مدیریت موفقیت آمیز تا سال ۶۵ 

۲- مدیریت بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک در دوران دفاع مقدس 

۳- ابداع و اجرای بیمارستان های صحرایی در دوره دفاع مقدس.

۴- قائم مقامی بهداشت و درمان سپاه پاسداران (جناب آقای دکتر خاتمی) در دوره دفاع مقدس.

۵- مدیریت بیمارستان بقیه الله.

۶- قائم مقامی  ریاست دانشگاه  علوم پزشکی بقیه الله.

۷- اولین موسس مرکز ارتز و پروتز در بنیاد شهید و امور ایثارگران.

۸- پیشنهاد شده توسط جانبازان جهت ریاست بنیاد  در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری.

۹- معاونت امداد و نجات هلال احمر.

۱۰- نماینده هلال احمر در کمک رسانی به زلزله زدگان کشور پاکستان.

۱۱- مناسب سازی دانشگاههای کشور و پی گیری امور تحصیلات عالی جانبازان.

۱۲- اجرای منویات مقام معظم رهبری، حضرت ایت ا ... العظمی امام خامنه ای در خصوص اقتصاد و مقاومتی در بنیاد.

علاوه بر سمت های مذکور این برادر عزیز ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه ای با اکثریت قریب به اتفاق جانبازان مخصوصاً جانبازان نخاعی داشته و دارند .

در پی این اقدام نسنجیده،  انجمن جانبازان نخاعی موضوع را پیگیری و طی نامه ای به ریاست محترم بنیاد شهید، آقای شهیدی و قائم مقام ایشان سردار انصاری ناخشنودی و دلایل خود را اعلام نمود.

لکن با کمال تاسف،  بجای ارائه پاسخ منطقی به این انجمن،  زمزمه های نامانوسی از سوی برخی مسئولین شنیده شده که بایستی پاسخ گوی اظهارات پس از آن اقدام ناسنجیده خود نیز باشند.

لذا بدین وسیله اعلام می داریم.

۱- علی رغم سعی برتعامل و تفاهم مستمر و منطقی از سوی این انجمن با مدیران بنیاد شهید،  اتهام دخالت آن برادر عزیز و تحریک اعضای انجمن رادرپی گیری موضوع عزل ایشان شدیداً محکوم نموده و این امر را فرا فکنی و فرار از پاسخ قلمداد می نماییم.

۲- به مدیر عامل شرکت مذکور اعلام می داریم از تفکر کودکانه خود مبنی بر پیشبرد اهداف با معامله با جانبازان 

و انجمن جانبازان نخاعی، دست بردارند چرا که این رویه شایسته جانبازان نیست.

۳- کسانی که حتی از دور دستی بر آتش نداشته اند اجازه نخواهیم داد با حیثیت عزیزانی که در آتش جنگ سوختند و آبدیده خدمت به امت مسلمان شدند بازی کنند.

در نهایت یک باردیگر و برای آخرین بار انجمن جانبازان نخاعی اعلام می نماید به منظور استمرار تعامل سازنده با مدیران بنیاد شهید لازم است به جای جوسازی، با عقل و منطق به مواضع این انجمن توجه شود، زیرا جانبازان با خون شهدای عزیز عهد و پیمان بسته اند تا جان در بدن دارند، وصایای حضرت امام خمینی (ره) را آویزه گوش قرار داده و در اجرای آن از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

لذا جامعه ایثارگری به پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از نیرو های انقلابی اجازه نخواهد داد برخی از مدیران، بنیاد شهید را صحنه برخورد با نیروهای ارزشی در جهت رسیدن به مطامع خود قرار هند.

​  انجمن جانبازان نخاعی 

 

گفتنی است انجمن جانبازان نخاعی طی چند سالی که از تأسیس آن می گذرد تعاملی مشفقانه و سازنده با بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان آن داشته و این نخستین بار است که چنین واکنش تندی از این انجمن درمقابل اقدامات مسئولان بنیاد مشاهده می شود.

نظر شما