شناسهٔ خبر: 100433 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کاهش ۷۰۰ میلیارد تومانی مصرف برق ادارات تهران در ۳ ساعت

قبض برق43 قرار است ظهر روز بیست و دوم تیرماه به مدت ۳ ساعت، مصرف برق در ۲۳۰۰ ساختمان اداری در سطح شهر تهران کاهش یابد.

به گزارش «نماینده»، در ادامه طرح های فرهنگ سازی مصرف وزارت نیرو، شرکت توزیع برق تهران بزرگ طرحی را با نام "ساعت تهران " اجرایی می کند.

سید محمد هاشمی مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در این خصوص اظهار داشت: در این طرح هدف،   اثبات فرصتهای متعدد مصرف بهینه برق در ساعات اوج بار و نشان دادن  تاثیراقدامات بسیار ساده در کاهش مصرف برق در بخش ادارات و بازتاب تاثیر بسزای آن در تامین برق مطمئن با منابع محدود است.

وی با اعلام این که این طرح  از ساعت ۱۲ الی ۱۵ به مدت ۳ ساعت اجرامی شود ؛ اظهار داشت : همکاری قریب ۲۳۰۰ ساختمان اداری با قدرت مصرفی ۱۰۰۰ مگاوات در کاهش ۲۰ درصد ی مصرف  در پیک بار از دیگر اهداف این طرح می باشد.

هاشمی تصریح کرد :  رمز موفقیت این طرح  حمایت همه جانبه مسئولین است که  امید است با اجرای این طرح  نمادین  پتانسیل¬های موجود برای استفاده بهینه از نعمت برق هرچه بیشتر مورد توجه  شهروندان قرار گیرد.  

طبق اعلام رسمی شرکت توزیع برق تهران بزرگ، در این طرح که بیش از یکصد سازمان، وزارتخانه و ادارات شهر تهران همکاری خواهند داشت، کاهش مصرفی معادل ۷هزار میلیارد ریال بر اساس ارزش اقتصادی حاصل خواهد شد.

نظر شما