شناسهٔ خبر: 100426 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۴۴هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی برای شغل ثبت نام کردند

بیکاری مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها از کاهش تعداد به کارگماردگان در سال ۹۳ نسبت به ۹۲خبر داد و گفت: درسال ۹۲ مطابق آمار ثبت شده ۲۰۴ هزار به کار گمارده داشتیم و در سال ۹۳ این عدد به ۱۸۴هزار نفر رسیده است.

به گزارش «نماینده»، محمداکبرنیا، درباره آمارهای حوزه اشتغال نسبت به آمار ثبت شده در سامانه کاریابی ها گفت: تعداد به کارگماردگان در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ روند کاهشی داشته است. در سال ۹۲ بر اساس آمار ثبت شده در سامانه کاریابی‌ها حدود ۲۰۴ هزار به کارگمارده داشتیم که این میزان در سال ۹۳ به حدود ۱۸۴ هزار نفر رسیده است.

اکبرنیا در پاسخ به اینکه کارجویان متقاضی شغل ثبت نام شده در سامانه کاریابی ها از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی یا افراد دیپلمه هستند گفت: تعدادکل جویندگان کار در سال ۹۲ و ۹۳ حدود یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفر بوده اند که ۷۳۸ هزار نفر آنها مرد و ۳۶۹ هزار نفر زن بوده اند.

 اکبرنیا بیان کرد: از بین یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفر متقاضی شغل طی دوسال اخیر حدود ۵۹ هزار نفر بی سواد، ۶۱ هزار نفر دارای مدرک ابتدایی، ۱۳۵ هزار نفردارای مدرک راهنمایی، ۸۳ هزار نفر دارای مدرک متوسطه، ۲۸۵ هزار نفر دارای مدرک دیپلم، ۱۰۹ هزار نفر دارای مدرک فوق دیپلم، ۳۲۸ هزار نفر جوینده کار لیسانس و ۴۴ هزار نفر دارای مدرک بالاتر از لیسانس بودند که در سامانه کاریابی‌ها ثبت نام کردند.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها افزود:در بین رتبه های دانشگاهی ۷۷ هزار نفر لیسانسه به کار گمارده شده‌ وجود دارد و ۳۲ هزار نفر نیز فوق دیپلمه بوده که به کار گمارده شده‌اند و بیشترین به کار گماردگان متعلق به دیپلمه‌ها است که حدود ۱۲۶ هزار نفر می‌باشند.

اکبرنیا بیان کرد: در سال ۹۲ تعداد جویندگان کار ۵۸۱ هزار نفر بوده است، در سال ۹۳ حدود ۵۱۶ هزار نفر جویندگان کار بوده اند. تعداد فرصت شغلی معرفی شده از سوی کارفرمایان اعلام شده در سال ۹۲ حدود ۵۴۴ هزار نفر بوده ودر سال ۹۳ حدود ۴۰۰ هزار نفر بوده است.

 وی در بیان آمار ثبت شده مرتبط به سال جاری گفت:در سه ماهه اول سال ۹۴  تا کنون تعداد جویندگان کار ۱۲۶ هزار نفربوده که از این میان ۸۱ هزار فرصت شغلی از سوی کارفرمایان اعلام آمادگی برای جذب نیروی کار کرده‌اند که حدود ۳۵ هزار نفر به کار گمارده شده اند.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها در پاسخ به اینکه فرصت های شغلی اعلام شده از سوی کارفرمایان در کدام بخش‌هاست گفت: در بخش کشاورزی این میزان اندک است اما در بخش صنعتی و خدماتی فرصت شغلی بیشتری وجود دارد.

نظر شما