شناسهٔ خبر: 100396 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رونق و توسعه صنعتی در گرو توجه به بازارهای جهانی است

نعمت زاده431 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صنعت، تولید، اشتغال، افزایش در آمد ملی و سرانه کشور، نیازمند داشتن افقی بلند با رویکرد نگاه به بازارهای جهانی است.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا نعمت زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل و و اعضای هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: ما باید در تعریف طرح‌های جدید صنعتی و معدنی فقط به بازارهای داخلی اکتفا نکنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، ضرورت توسعه صادرات غیر نفتی امروز در سرلوحه کارهایمان باشد و در این میان باید آسیب شناسی کنیم که کشوری که دارای پتانسل‌ها و ظرفیت‌های فراوران در پتروشیمی، فولاد و غیره دارد، چرا نباید بازارهای هدف صادراتی خود را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: لازمه اینکه ما بتوانیم کشور خود را درردیف کشورهای صنعتی قرار دهیم، توجه به بازارهای جهانی و اختصاص سهم در بازارهای مطرح کشورهای قدرتمند است.

به گفته نعمت زاده، تولید و صادرات مکمل یکدیگر بوده و هر چه واحدهای صنعتی و معدنی طرح‌های توسعه بیشتری داشته و بزرگ فکر کنند، به همان میزان نیز ارزش صادرات خود را ارتقا خواهند داد.

وی اظهار داشت: مدیران بنگاه‌های، صندوق‌های حمایتی و حتی مدیران ستادی و صفی باید همواره دقت، جرات ریسک پذیری، نوآوری، ابتکار داشته باشیم.

نعمت زاده با بیان اینکه ارزش یک مدیر صادرات محور و صندوق‌های مربوطه به ساختمان و تجهیزات اداری نیست، افزود: ارزش شما به تغییرات فکری و دیدگاهی، تشکیل اتاق‌های فکر، تقویت ارتباطات بین المللی و نحوه برخورد عاقلانه با مسایل پیش روی است.

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی صندوق ضمانت صادرات ایران، اجرای تعهدات داده شده به مشتریان که همان صادر کنندگان هستند، گفت: تعامل با بانک‌های داخلی و خارجی و افزایش سرمایه این صندوق را با جدیت در کمیسیون‌های مختلف مجلس، دولت و بانک مرکزی پیگیری می کنیم.

نعمت زاده اظهارداشت: افرادی که در تولید ملی نقش دارند، دولت علاوه بر افزایش انگیزش سرمایه گذاری بیشتر در آنان، باید اقداماتی کند که آنها علاوه بر حمایت و ارایه راهکارهای اجرایی، سود بیشتری نیز ببرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما به عنوان مسئول صنعت ومعدن و تجارت نمی توانیم بگوییم که با عدم حمایت فلان دستگاه، ما هم کار را نیمه تمام رها می کنیم، افزود: خوداتکایی و ریسک پذیری مهمترین ویژگی‌های مدیران صادراتی است.

نظر شما