شناسهٔ خبر: 100351 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

وزیر علوم به مجلس می‌رود

محمدمهدی زاهدی/2 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سه شنبه ۲۳ تیر جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور محمد فرهادی وزیر علوم برگزار و درخصوص مسئله بورسیه ها، بحث و تبادل نظر و راهکارهای عملیاتی ارائه می‌شود.

به گزارش نماینده محمد مهدی زاهدی با اشاره به جلسه روز سه شنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور وزیر علوم، افزود: برخی از دست اندرکاران وزارت علوم دربحث بورسیه سیاسی کاری کردند  و به جای اینکه به دنبال علم باشند، به دنبال منافع کاری خود بودند.

زاهدی گفت: بحث بورسیه باید رسیدگی مجدد شود، زیرا مسئول جابجایی برخی از این دانشجویان که بورسیه شده بودند و حدود هزار نفر هستند وزارت علوم است.

وی افزود: بحث بعدی درخصوص بورسیه مربیان دانشگاه‌ها است و به دلیل آنکه وزیر علوم (محمد فرهادی) رئیس هیئت امنا دانشگاه‌ها است باید به این مسئله کاملا رسیدگی کند.

زاهدی با اشاره به دانشجویانی که از نظر معدل مشکل داشتند، ادامه داد: اصلا مشکل و بحث معدل مطرح نیست؛ زیرا در دولت دهم دوره کامران دانشجو (وزیر علوم وقت) از یک فرمول دیگری برای بورسیه استفاده می شده است بنابراین این دسته از دانشجویان نیز براساس آن فرمول بورسیه شده‌اند.

وی گفت:‌ تمامی این موارد در حالی مطرح شده که وزارت علوم باید از برخی از این دانشجویان بورسیه که پول و حق بورسیه آنها را نداده است، عذرخواهی کند زیرا این دسته از دانشجویان به دلیل برخی مشکلات مادی مجبور به فعالیت در بخش‌های خصوصی شده‌اند و در این میان وزارت علوم مقصر است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: البته تمامی این موارد در حالی بررسی می‌شود که افرادی که اطلاعات غلط دادند باید توبیخ شوند.

نظر شما