شناسهٔ خبر: 100291 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم در روسیه برگزار می‌شود

جشنواره نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم به همت رایزنی فرهنگی ایران در مسکو و همکاری شورای مفتیان روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش نماینده، نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم امروز، ۲۰ تیرماه به مدت هفت روز با حضور نمایندگانی از هفت کشور ایران، روسیه، ترکیه، قزاقستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تاجیکستان در محل مرکز اسلامی مسکو آغاز می‌شود.

این جشنواره بین‌المللی یک نمایشگاه ترکیبی از آثار علمی - آموزشی، فرهنگی - هنری و تبلیغی در زمینه قرآن کریم است که همراه با کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی و با استفاده از ظرفیت، آثار و محصولات قرآنی در کشورهای فوق‌الذکر برگزار می‌شود.

هدف کلی از برگزاری این جشنواره، ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر با قرآن کریم و پیام‌های رحمانی آن در میان مسلمانان روسیه است.

نمایش ظرفیت‌ها و فعالیت‌های قرآنی در فدراسیون روسیه و کشورهای مشترک المنافع، نمایش تجارب و ظرفیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران و ترغیب مؤسسات اسلامی و فعالان مسلمان برای توسعه فعالیت‌های قرآنی از جمله برنامه‌های این جشنواره به شمار می‌رود.

برپایی نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب قرآنی «قرآن در آئینه هنر»

براساس طراحی‌ها و پیش بینی انجام شده در این جشنواره علاوه بر معرفی محصولات قرآنی کشورهای شرکت کننده، برنامه‌های دیگری از جمله نمایش مد و لباس اسلامی، معرفی نرم‌افزارهای قرآنی و نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب قرآنی با عنوان «قرآن در آئینه هنر» برپا می‌شود.

تبیین ترجمه روسی تفسیر نورالقرآن

همچنین، نشست‌های تخصصی با موضوعات معرفی «ترجمه روسی تفسیر نورالقرآن»، بررسی ترجمه‌های قرآن به زبان روسی، معرفی مجموعه ظرفیت‌های آموزشی - دانشگاهی قرآنی در جمهوری اسلامی ایران، معرفی لوح قرآنی جامعةالمصطفی (ص) العالمیه، کارگاه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم، تجوید، خوشنویسی و ... برگزار می‌شود.

در این راستا، مسلمانان مسکو طی ماه مبارک رمضان فرصت آن را خواهند یافت تا با جنبه‌هایی دیگر از کتاب آسمانی خود آشنا شوند.

در برگزاری این جشنواره بین‌المللی، مرکز اسلامی مسکو، نمایندگی جامعةالمصطفی (ص) العالمیه در مسکو و بنیاد مطالعات اسلامی مسکو و ادارات دینی مسلمانان باشقیرستان و تاتارستان از فدراسیون روسیه مشارکت دارند.

بر اساس این گزارش نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم مسکو توسط آیت‌الله تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و شیخ راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه روز دوشنبه، ۲۲ تیرماه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

نظر شما