شناسهٔ خبر: 100283 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس:

پیدایش رژیم صهیونیستی یک حرکت خزنده در مقابل وحدت مسلمانان بود

جوادهروی43 نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: پدیده رژیم صهیونیستی یک حرکت خزنده و حساب شده برای ایجاد اخلال در وحدت دنیای اسلام بود.

به گزارش نماینده جواد هروی عصر امروز در جمع مردم شهر حاجی‌آباد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره در صف اول مقابله با ظلم و ستم و مقابله با استکبار جهانی قرار دارد و خوشحالیم که طنین مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در جمهوری اسلامی ایران همچنان ارزش همیشگی خود را دارد.

وی ادامه داد: ملت ایران همواره از مظلوم و مظلومیت دفاع کرده و در مقابل فشارها و تهدیدها علیه مظلومان عالم به حمایت از مظلوم برخاسته است و روز قدس همچنان شرر همیشگی خودش را در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی بر دفاع از محرومان دارد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در دنیای امروز مطرح است بحث وحدت و همدلی است. وحدتی که عامل ماندگاری، اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران است.

هروی با بیان اینکه آنچه امروز از درون استکبار برمی‌خیزد، جز فتنه علیه نظام و انقلاب و مسلمانان نیست، افزود: بیش از یک‌میلیارد مسلمان در دنیا وجود دارد که اگر با هم متحد بشوند می‌توانند استکبار جهانی را از پای در بیاورند.

وی گفت: مسلمانان نه تنها بر شاه‌راه‌های مهم جهانی دست دارند بلکه بر ظرفیت‌ها مهم فسیلی چون نفت، گاز و سایر انرژی‌ها هم دست دارند و به همین جهت آن چیزی که در اندیشه دنیای غرب و استکبار قرار گرفت، ایجاد نفاق و تفرقه در دنیای اسلام بود و به‌وجود آوردن رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین و هدفمندترین برنامه‌ای بود که در دنیای استکبار مطرح شد.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پدیده جنگ جهانی دوم نشان داد که کشورهای اسلامی با وجود تمام ضعفی که در بستر سیاسی دارند می‌توانند تعیین کننده باشند و به همین خاطر مساله اجتماع صهیونیست‌ها و یهودیان در این منطقه صورت گرفت.

هروی ادامه داد: تاریخ نشان می‌دهد که پدیده رژیم صهیونیستی یک حرکت خزنده و حساب شده در روند اخلال در وحدت دنیای اسلام بود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس اظهار داشت: انقلاب ایران نیامد تا فقط پدیده سلطنت را سرنگون بکند و محرومیت را از بین ببرد، بلکه انقلاب آمد تا میراث حیاتبخش اسلام که بحث مظلومیت‌خواهی است را زنده کند.

هروی با بیان اینکه روز قدس و مسئله فلسطین یک مساله حیاتی است، گفت: امروز در هرکجای دنیا می‌خواهیم اعلام موجودیت بکنیم از انقلاب اسلامی ایران به عنوان مدافع مردم مظلوم دنیا یاد می‌شود.

پدیده روز قدس پدیده وحدت و تجلی همدلی است

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس خاطرنشان کرد: امروز در میان پدیده‌هایی مثل داعش، تکفیری و بوکوحرام و حرکت‌هایی که امروز در دنیای اسلام به‌وجود آمده است باید روز قدس جدی‌تر و ندای جمهوری اسلامی ایران هر روز رساتر شود.

هروی افزود: یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی که در بحث ثبات منطقه می‌تواند اهمیت داشته باشد،‌ وحدت و همدلی است و امروز به صراحت اعلام می‌کنیم که به اذعان تمام مسئولان دنیای غرب، جمهوری اسلامی ایران نقش سازنده و تعیین کننده‌ای در خاورمیانه دارد.

نظر شما