شناسهٔ خبر: 100255 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در حاشیه مراسم ختم مادر همسر تخت‌روانچی

کمالوندی: مسائل سیاسی بر روی مسائل فنی و بالعکس تاثیرگذار است/ دلایل سفر آمانو به تهران

کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه موضوع فنی و مسائل سیاسی دو مسیر جداگانه هستند، گفت: موضوع فنی بر روی مسائل سیاسی و موضوع سیاسی بر روی مسائل فنی تاثیرگذار است، ولی مسائل فنی مربوط به گذشته در حال حرکت به سمت جلو است.

به گزارش نماینده، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین‌الملل رئیس سازمان انرژی اتمی امروز جمعه در حاشیه مراسم ختم مادر همسر مجید تخت‌روانچی معاون وزیر امور خارجه درباره اظهارات روز پنجشنبه صالحی مبنی بر اینکه موضوعات تمام شده است، گفت: آقای صالحی تنها اظهار امیدواری کردند که موضوعات تمام بشود ولی فکر نمی‌کنم موضوعات زیادی باقی مانده باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آژانس به صورت تلویحی اعلام کرده که تهران در سفر آمانو به ایران مصاحبه غیرمستقیم با دانشمندان هسته‌ای را پذیرفته است، افزود: ما خطوط قرمز را کاملاً رعایت می‌کنیم از طرفی هم باید به بحث‌های گذشته در مورد فعالیت‌های هسته‌ای هم بپردازیم، لذا باید به این دو موضوع با یکدیگر بپردازیم؛ در این راستا هم به نتایجی رسیده‌ایم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: این دو مسیر جدید حتماً بر روی تفاهم تاثیرگذار است، ولی باید گفت که دو مسیر جداگانه است زیرا موضوع فنی بر روی مسائل سیاسی و موضوع سیاسی بر روی مسائل فنی تاثیرگذار است.

وی افزود: مسیر فنی مربوط به مسائل گذشته در حال حرکت به سمت جلو است.

کمالوندی اظهار داشت: دو سفر آمانو و هیأت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران برای این صورت گرفت که دو طرف به چارچوب مورد نظر برای حل مسائل برسند. 

نظر شما