شناسهٔ خبر: 100220 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نصرالله: امت عربی در بدترین سال‌ها بسر می برند؛ نیاز به مبارزه و استقامت داریم

سیدحسن/1 دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که ملت های عرب نیاز به مبارزه و صبر و استقامت برای نجات از وضعیت ناگوار کنونی دارند.

به گزارش نماینده، به نقل از رسانه های لبنان، سید حسن نصرالله در سخنان خود در مراسم شب قدر تاکید کرد: "این سالها از بدترین سالهایی است که امت عربی ما در آن به سرمی برند".

وی افزود: "ما نیاز به دعا، اراده سیاسی، نبرد در میدان، همکاری، اتحاد، صبر، ثبات و برتری برای نجات اوضاع داریم.

دبیرکل حزب الله گفت: در جنگ تموز سال ۲۰۰۶ میلادی(جنگ ۳۳ روزه)، قطعا دعا کردن در کسب پیروزی که خداوند به لبنان هدیه کرد، موثر بود.

وی افزود: امت ما دچار مستکبران و اسرائیل که به مقدسات اسلامی و مسیحی تعرض می کند و فتنه تکفیری است و ما به قدرت دعا نیاز داریم. امت ستم کشیده و مظلوم ما نیازمند دعا است.

قرار است سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی این حزب امروز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس برگزار می شود، سخنرانی کند.

این سخنرانی ساعت ۱۵:۳۰ عصر به وقت محلی (۱۷به وقت تهران) در مجتمع سید الشهداء و در حومه جنوبی بیروت برگزار می‌شود.

سید حسن نصرالله همه ساله در مراسم روز جهانی قدس سخنرانی می‌کند و به تجزیه و تحلیل از آخرین وضعیت تحولات فلسطین می‌پردازد.

انتظار می‌رود سید حسن نصرالله در این سخنرانی بار دیگر ضمن حمایت از مقاومت ملت فلسطین علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی، از موضع برخی از رژیم های عربی که خواهان عادی سازی روابط با این رژیم هستند به شدت انتقاد کند.

نظر شما