شناسهٔ خبر: 100101 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تشییع به یادماندنی شهدای غواص درورامین/وارثان۱۵خردادحماسه آفریدند

مراسم وداع و تشییع پیکر چهار شهید غواص دفاع مقدس با حضور مردم مومن و انقلابی ورامین برگزار شد و وارثان قیام ۱۵ خرداد بار دیگر حماسه آفریدند.

تشییع شهدای گمنام ورامین

به گزارش نمانیده، شامگاه چهارشنبه و همزمان با بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان مراسم وداع و تشییع پیکر چهار شهید غواص دفاع مقدس با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان، مسئولان و مدیران اجرایی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی ورامین برگزار شد.

مراسم وداع با پیکر این چهار شهید غواص دفاع مقدس با حضور حماسی و پرشور مردم در مصلای صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار شد و واثان قیام ۱۵ خرداد عشق و ارادت خود را به شهدای انقلاب اسلامی نشان دادند.

تشییع شهدای گمنام ورامین

پس از برگزاری مراسم وداع، پیکر چهار شهید غواص دفاع مقدس از مقابل مسجد صاحب الزمان(عج) تا گلزار شهدای سید فتح الله تشییع و تا سحرگاه روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان در جوار شهدای دیار ۱۵ خرداد استقرار پیدا کردند.

در مراسم وداع و تشییع پیکر چهار شهید غواص دفاع مقدس همه اقشار و طبقات مختلف مردم ورامین اعم از پیر و جوان، زن و مرد، بزرگسال و خردسال با دیدگاه و سلیقه های مختلف شرکت کرده بودند.

قبل از ورود چهار شهید غواص دفاع مقدس به داخل مصلی، گروه رزم نوازان نیروی انتظامی شرق استان تهران به احترام این شهدای گرانقدر به اجرای مارش نظامی پرداختند.

 

تشییع شهدای گمنام ورامین

حضور باشکوه و دشمن شکن جوانان و نوجوانان ورامینی در مراسم تشییع و وداع با چهار شهید غواص بیش از هر چیز به چشم می آمد به طوری که این حضور حماسی نشان می داد که آینده سازان کشور هیچگاه از فرهنگ شهید و شهادت دست نخواهند کشید.

مردم ورامین قبل از شروع مراسم وداع با شهدای غواص در مقابل مسجد صاحب الزمان(عج) تجمع و برای استقبال از این حماسه سازان بزرگ لحظه شماری می کردند.

شهدای غواص مظهر وفاداری به آرمان های انقلاب اسلامی هستند

 

تشییع شهدای گمنام ورامین

حجت الاسلام سید محسن محمودی در مراسم وداع و تشییع چهار شهید غواص دفاع مقدس با اشاره به به این نکته که عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی است اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار قرار دارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران افزود: اگر امروز مقامات و مسئولان ایران می توانند در مجامع و میادین بین المللی با زبان رسا و شیوا از حقوق کشور دفاع کنند به برکت جانفشانی و ایثارگری شهدای انقلاب اسلامی است.

 

تشییع شهدای گمنام ورامین

شهدای غواص با دستان بسته نیز پای ارزش های انقلاب ایستادند

وی شهدای غواص را مظهر وفاداری به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: اگر شهدای غواص در زمان امام علی(ع) بودند، قطعا اولین امام شیعیان شبانه و در اوج غربت و مظلومیت تشییع و به خاک سپرده نمی شد.

 

تشییع شهدای گمنام ورامین

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: امروز شهدای انقلاب اسلامی از زنان ما عفت و حجاب و از مردان ما غیرت و حیا را می خواهند به همین خاطر باید اقشار مختلف مردم با وصیت نامه شهدا مأنوس شده  و آن را مطالعه کنند.

باید وصیت نامه شهدا مورد توجه جوانان قرار بگیرد

وی تشییع چهار شهید غواص همزمان با شام شهادت امام علی(ع) در ورامین را دارای پیام های مهمی دانست و گفت: مردم ورامین در طول دوران انقلاب اسلامی همواره در کنار نهضت امام راحل قرار داشته و از اولین پیشگامان نهضت اسلامی ملت ایران بودند.

محمودی اضافه کرد: باید از تمامی ارگان ها و نهادهایی که برای حضور شهدای غواص در شهرستان ورامین تلاش کردند به ویژه اداره اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تشکر و قدردانی کرد.

 

تشییع شهدای گمنام ورامین

سرهنگ محمد کاشانی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان ورامین با حضور چهار شهید غواص عطر و بوی شهادت به خود گرفته است و قطعا حضور این ستارگان نورانی فضای معنوی در دیار ۱۵ خرداد حاکم می سازد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران افزود: قطعا برنامه های فرهنگی پیش بینی شده  می تواند در گسترش فرهنگ شهید و شهادت در میان اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان موثر باشد.

 

تشییع شهدای گمنام ورامین

 

مردم ورامین پیوند خود را با شهید و شهادت نشان خواهند داد

وی ادامه داد: حضور باشکوه و دشمن شکن مردم مومن و انقلابی ورامین در مراسم وداع و تشییع پیکر شهدای غواص نشان داد که مردم این دیار پای ارزش های و آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند.

کاشانی اضافه کرد: دشمنان قسم خورده این کشور از دلبستگی مردم به فرهنگ شهید و شهادت در هراس هستند و حضور باشکوه مردم در چنین مراسم هایی باعث یأس و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

 

تشییع شهدای گمنام ورامین

گفتنی است همزمان با نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، پیکر پاک و مطهر چهار شهید غواص دفاع مقدس وارد شهرستان ورامین شد و مورد استقبال مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

مسئولان شهرستان ورامین در میدان پویینک اجتماع کرده و به استقبال پیکر چهار شهید غواص دفاع مقدس رفتند.

 

تشییع شهدای گمنام ورامین

در این مراسم پیکر شهدای غواص دفاع مقدس توسط سپاه ناحیه قرچک به سپاه ناحیه ورامین تحویل داده شد تا  مراسم بزرگداشت شهدای غواص در شهرستان ورامین برگزار شود.

راه اندازی کاروان شهدای غواص در ورامین

 

تشییع شهدای گمنام ورامین

پس از استقبال مسئولان شهرستان ورامین از چهار شهید غواص دفاع مقدس، کاروان این شهدا مسیر میدان پویینک تا سپاه ناحیه ورامین را طی کرد که در طول مسیر مردم نسبت به این کاروان ابراز ارادت می کردند.

در این مراسم علاوه بر اعضای شورای تأمین شهرستان ورامین، مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان های ورامین و قرچک و امامان جمعه ورامین و خیرآباد نیز حضور داشتند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۰۱:۵۳محسن 0 0

    امیدوارم بتوانیم راهشان را ادامه دهیم
                                

نظر شما