شناسهٔ خبر: 100071 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حجت‌الاسلام اکرمی:

ایران به دنبال توافق آبرومندانه و عزت‌مندانه است

سیدرضا اکرمی43 رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: در طول جنگ تحمیلی ناجوانمردانه ما قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتیم و مظلومیت خود را به جهانیان نشان دادیم و پس از آن دنیا فهمید ما نه تجاوزگریم و نه در تقابل با کسی قرار می‌گیریم.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به نزدیک شدن به مهلت پایانی مذاکرات هسته‌ای و اینکه چقدر توافق امکان پذیر است، اظهار داشت: ۵۰ درصد رسیدن مذاکرات به نتیجه در دست ماست و ۵۰ درصد دیگرش در اراده و اختیار گروه ۱+۵ است که چگونه اهتمام به این مسئله داشته باشد.

حجت‌الاسلام اکرمی با تاکید بر اینکه ما همواره به دنبال توافق آبرومندانه و عزت‌مندانه هستیم، تصریح کرد: این توافق در واقع شبیه قطعنامه ۵۹۸ است، در طول جنگ تحمیلی ناجوانمردانه ما این قطعنامه را پذیرفتیم و مظلومیت خود را به جهانیان نشان دادیم و پس از این قطعنامه دنیا فهمید که ما نه تجاوزگریم و نه در تقابل با کسی قرار می‌گیریم، بلکه همواره خواستار زندگی مسالمت‌آمیز همه جهانیان هستیم.

وی با اشاره به تاثیر مذاکرات هسته‌ای در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: کشورمان دارای استعداد، امکانات و مساحت وسیع است  و با داشتن  ملت سرزنده باید بر تولید باکیفیت خود افزوده و از خود سازندگی و آفرینندگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکرمی اضافه کرد: ما در مصرف بی‌رویه  سوخت، دارو، لوازم آرایش، نمک و برق رکورددار دنیا شده‌ایم که باید در این راستا صرفه‌جویی کرده و بر تولید و بهره‌وری خود تکیه کنیم، برای ما افتخار نیست که در بین ۱۹۰ کشور دنیا رتبه ۱۸۹ را در آمار تصادفات داشته باشیم و همچنین برای ما بسیار بد است که بخشی از آمار زندانیانمان را معتادان تشکیل می‌دهند که همه این اتفاقات به دنبال بکار نگرفتن سرمایه داخلی در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارز در دست مردم است، تصریح کرد: به دنبال وجود نقدینگی سرگردان در کشور باید در جهت خودکفایی حرکت کنیم تا تحریم‌ها کمترین اثر را بر ما نگذارند و در این راستا مشکلات اشتغال، بیکاری و کسب و کار جوانان حل شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان با اشاره به حضور حداکثری مردم در روز قدس خاطرنشان کرد: شعار روز قدس مردم در سال ۹۴ همان شعار سال ۹۳ است، چرا که چیزی تغییر نکرده و اراده ما نسبت به فلسطین همچنان آزادی آن و نابودی صهیونیست بین‌المللی است.

نظر شما